– Dette blir kjempebra, både for oss og Sunnmørsposten. Det blir en vinn-vinn-situasjon. Økt tilbud skaper mer entusiasme, sier Kari Mette Sundgot, daglig leder i Hødd Fotball.
Hun sikter til tilbudet som alle med abonnement av Sunnmørsposten får når Hødd sparker i gang sesongen i 2. divisjon på 2. påskedag, borte mot Vard Haugesund.
Avtale med Amedia
Gjennom en intensjonsavtale som Polaris har inngått med Amedia får Sunnmørsposten og Adresseavisen rett til å vise alle kampene til Hødd, Byåsen og Nardo i 2. divisjon avdeling 2.
Amedia har en grunnavtale med Fotball Medias AS som gir Amedia rett til å vise samtlige kamper i PostNordligaen i år.
– En veldig god nyhet for vår fotballinteresserte lesere som heier på Hødd at vi på Smp-tv kan vise alle lagets kamper «live» i 2017, sier ansvarlig redaktør Hanna Relling Berg i Sunnmørsposten.
– Er dette en dyr avtale for Sunnmørsposten?
– Prisen er en forhandlingssak, men et eksklusivt tilbud koster. Når viser erfaringene fra Amedia at utgiftene dekkes gjennom at flere ønsker abonnement for å følge kampene, sier Relling Berg.
– Vi ønsker å være best på den lokale fotballen, i alle våre kanaler; TV, nett og papir.
Tror publikum kommer på Høddvoll
– Du er ikke redd avisa vil sørge for mindre publikumsoppslutning på Hødds hjemmekamper siden kampen går direkte på Smp-tv?
– Nei, jeg tror Hødd-supporterne vil møte opp på kampene uansett, sier Relling Berg.
Hun får støtte hos Kari Mette Sundgot i Hødd Fotball.
– Vi har allerede solgt 1000 sesongkort, og har bestillinger inne til flere. Og vi håper å selge noen sesongkort i løpet av de to første hjemmekampene. At kampene våre i 2017 skal vises på SMPTV er bare positivt, jeg tror folk ser verdien av et økt tilbud. Og etterspørselen rundt laget stiger, sier Hødds daglige leder.
Kampene på Smp-tv blir en såkalt en-kameraproduksjon med en nøytral kommentator.