Feirer 40 år med maskinsalg på Vartdal

Øye Maskin startet året med vellykket jubileumsarrangement.

Som far, så sønn: Johnny Øye (t.v) fulgte i sin far Nils Arnes fotspor, og tok for ett år siden over familiebedriften Øye Maskin, som i år feirer 40 årsjubileum. 

New Articles

– Dette gikk over all forventning. Det har vært veldig godt besøkt, uttaler en fornøyd Johnny Øye hos Øye Maskin AS i ei pressemelding.

Den nybakte driveren av den tradisjonsrike firmaet på Vartdal inviterte mandag til jubileumsfeiring.

– Jeg starta opp i romjula 1977, så det er ganske så nøyaktig 40 år siden, forteller Nils Arne Øye, grunnlegger og tidligere daglig leder av Øye Maskin AS.

Trofaste kunder

Etter sitt debutår kan Johnny se tilbake til et suksessrikt år, der omsetningen holdt seg stabil. Kundene kommer fra Vestnes i nord til Stryn i sør, og mange av dem kommer igjen og igjen.

– Vi har veldig mange trofaste kunder, og en som var her i kveld kjøpte den tiende traktoren av oss før jul. Som du ser har vi fortsatt en gammel Case, som vi solgte ny på 80-tallet, her inne til reparasjon nå. Kundene våre er virkelig lojale, og mange av dem har vært innom oss i dag, sier en ydmyk grunnlegger.

God service

I dag har bedriften sju ansatte, hvorav to er selgere og to er mekanikere, og til tross for at den største kundegruppa – bønder – reduseres i antall, blir de som er igjen stadig større, og investerer i både mer og dyrere utstyr. Utviklingen gjennom Nils Arnes 40 år i bransjen har vært enorm, og det gjelder å henge med i svingene.

Fornøyd arrangører: De ansatte hos Øye Maskin, her representert ved Johnny Øye (t.v.), Nils Arne Øye, Aase Aarset og Jon André Viddal var godt fornøyd med oppmøtet på mandagens jubileumsarrangement. 

 

– Vi må stadig bli bedre på elektronikk, og det er mye mer å sette seg inn i en ny traktor i dag, kontra for 40 år siden. Alt var enklere og mekanisk da, men vi har fulgt utviklinga og prøver å henge med så godt vi kan. Det som til slutt teller mest for kundene er dog den oppfølgingen de får etter en handel, og det er der vi gjør en forskjell. For oss er et viktigere å være god på service, enn å ha størst mulig omsetning. De som kjøper noe av Øye Maskin, gjør det for å få god service, understreker bransjeveteranen.