Administrerende direktør Eivind Volstad vil imidlertid ikke fortelle hvor mye det er solgt for eller hvem som er kjøper. Men han forteller at Volstad fortsatt skal drifte båten.

Volstad Surveyor er et såkalt subseafartøy, og ble levert til rederiet i 2010. Prisen skal den gang ha ligget på en plass mellom 300 og 400 millioner kroner. Gjør som flere enn 26.000 andre - lik smp.no på Facebook

To skip i opplag

Volstad har nå tre plattformforsyningsskip, ytterligere et subseafartøy og en tråler i flåten. Av disse er to psv-er lagt i opplag, mens Volstad Princess er i spotmarkedet, per i dag for Det Norske Oljeselskap.

Rederiet har permittert sjøfolkene på de to skipene i opplag, og har per i dag rundt 100 personer i arbeid.

Flere utfordringer

Rederiet har kjempet med ryggen mot veggen etter å ha blitt hardt straffet på oljenedturen. Tidligere i vår ble det opplyst at Volstad vil skille rederiet i en offshore- og en fiskeridel.

– Vi har flere prosesser gående, men ønsker ikke å komme med flere opplysninger nå, sier Volstad.

Samtidig er det ingen løsning på striden med Deep Ocean. Volstad har varslet rettslige krav etter at skipet som nå er solgt, fikk kansellert kontrakten med Deep Ocean i februar.

Volstad har også et nybygd konstruksjonsfartøy hos det tyrkiske verftet Tersa, som etter planen skulle overleves i slutten av mars. Det er tidligere kjent at det manglet finansiering på skipet, og det er ennå ikke på plass.

Les flere næringslivsnyheter på smp.no