Traséen Kartet viser traséen for tunnelen som vegvesenet ønskjer seg (den raude linja). Den vil då starte like ved Folven og før svingane tek til på vestsida av fjellet. Kart: Statens vegvesen

Traséen Kartet viser traséen for tunnelen som vegvesenet ønskjer seg (den raude linja). Den vil då starte like ved Folven og før svingane tek til på vestsida av fjellet. Kart: Statens vegvesen

Tilrår lang tunnel på Strynefjellet

Statens vegvesen tilrår at det blir bygd ein 16,6 km lang tunnel frå Skåre i Stryn til Breidalen på Strynefjellet, og ein 7,6 km lang sidetunnel til Opplendskedal ved Geiranger.

Det sa Tone Oppedal, avdelingsdirektør i Statens vegvesen Region Vest, på eit vegseminar i Geiranger måndag. Dette er det såkalla B1-alternativet.

Den lange tunnelen til ca. 3,8 milliardar kroner skal avlaste dagens smale tunnelar på riksveg 15 over Strynefjellet. Tunnelen vil få tre felt, altså krabbefelt.

(saka held fram under)

Kryss Tunnel fra Opplendskedal ved Geiranger får kryss inne i fjellet med ny tunnel over Strynefjellet.

Kryss Tunnel fra Opplendskedal ved Geiranger får kryss inne i fjellet med ny tunnel over Strynefjellet.

Les også: Nye planar for heilårsveg til Geiranger

Påkoplinga til ein 7,6 km lang tunnel til mot Geiranger skal skje i eit t-kryss i tunnel. Denne sidearma skal gje Geiranger heilårsveg, og vil koste 1,6 milliardar kroner. Denne tunnelen får ikkje så stor trafikk at det er krav til krabbefelt.

Tone Oppedal i Statens vegvesen
(Foto: Terje Engås)

Tone Oppedal i Statens vegvesen Foto: Terje Engås

- Vi har vore skeptisk til eit slikt kryss inne i fjellet. Men vår gjennomgang viser at dette er ei fullt mogleg løysing. Ved å slakke på stigninga der krysset skal liggje blir også sikkerheita betre, seier Tone Oppedal.

Alternativ til E39 og E136

- Ei løysing med oppgradering av vegen over Strynefjellet, og med ei arm til Geiranger, vil lette på trykket til E39 og E136.

Det seier fylkesordførar Jon Aasen (Ap). Han innleia vegseminaret i Geiranger måndag.

Aasen seier at den nye vegløysinga vil avlaste ferjesamband, og den vil styrke konkurransekrafta til eksportindustrien på søre Sunnmøre.

- Dessutan vil ein kunne betre utnytte potensialet til både Kvivsvegen og Eiksundsambandet, seier Jon Aasen.

Les fleire nyheiter frå Indre på smp.no

Sunnmørsposten ønsker en åpen og saklig debatt. Alle innlegg blir kontrollert etter publisering. Vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg. Ditt fulle navn må enten gå fram av epost-adressen eller oppgis som brukernavn/Facebook-profil

Mer å lese på Sunnmørsposten:
 
Leses nå