Til salgs «Emmy Dyvi» patruljerte kysten i 20 år. (Foto: Redningsselskapet)

Til salgs «Emmy Dyvi» patruljerte kysten i 20 år. Foto: Redningsselskapet

Innvendig Stue og bysse. (Foto: Redningsselskapet)

Innvendig Stue og bysse. Foto: Redningsselskapet

(Foto: Redningsselskapet)

Foto: Redningsselskapet

Styrhytten Her er det plass til skipper og navigatør, og seter for besetning ob maskinovervåkning. (Foto: Redningsselskapet)

Styrhytten Her er det plass til skipper og navigatør, og seter for besetning ob maskinovervåkning. Foto: Redningsselskapet

Soverom Soverom med vask og skrivepult. (Foto: Redningsselskapet)

Soverom Soverom med vask og skrivepult. Foto: Redningsselskapet

Kjøkken Kjøkkenet om bord. (Foto: Redningsselskapet)

Kjøkken Kjøkkenet om bord. Foto: Redningsselskapet

Akterdekk Akterdekk med bl.a. hydraulisk kran og slepekrok. (Foto: Redningsselskapet)

Akterdekk Akterdekk med bl.a. hydraulisk kran og slepekrok. Foto: Redningsselskapet

Soldekk? Ny familiebåt? (Foto: Redningsselskapet)

Soldekk? Ny familiebåt? Foto: Redningsselskapet

1 / 8

Har du lyst på ei redningsskøyte?

Etter 20 års tjeneste er «Emmy Dyvi» lagt ut for salg.

I løpet av de 20 årene «Emmy Dyvi» har vært tjeneste langs kysten vår har mannskapet reddet 25 menneskeliv og hjulpet hele 8 150 personer, skriver Redningsselskapet.

Nå ligger den trofaste gamle skøyta ute til salgs - med en prisantydning på seks millioner kroner på Finn.no.

Båten fra 1997 er 66 fot lang og har en maksfart på 22 knop. Båten er blant annet utstyrt med kjøkken, dusj og toalett og fire soverom med skrivebord, håndfat og garderobe.

Med på kjøpet følger også en lettbåt med plass til seks personer, ifølge annonsen.

«Kalle» Skårbrevik har kjøpt gamle Langevågsbåten:

Skaper samlingssted for sjøfolk og skogsmatroser

Fra før er Karl Johan Skårbrevik mannen bak suppebilen i Korsatunnelen. Nå har han store planer for den gamle Langevågsbåten.

Mer å lese på Sunnmørsposten:
 
Leses nå
 

Myndighetene til kamp mot ulovlig laksefiske

Myndighetene har bestemt seg for å komme laksefiske med ulovlige garn til livs. Problemet er desidert størst i Nord-Norge.