Det tok 27 dagar ut i kontraktsperioden før Ullensvang måtte på verkstad, skriv Terje Høybakk, leiar av Mafoss - Maritim Forening for Søre Sunnmøre. Brevet er sendt samferdselsavdelinga og samferdselspolitikarane i fylket. Les også: Røykutviklinga på Ullensvang

Og resultatet har vi sett:

«Store køer og innstilte avganger som følge av at ferja ikke klarer å ta unna trafikken og ikke har kapasitet til å holde ruta. Og dette skjer i et av landets største trafikkerte ferjesamband! Hva var det mange av oss sa?» skriv Høybakk. Les også: – Ikkje kjeft på ferjemannskapet

«Resultatet at det valg fylkeskommunen gjorde da de aksepterte tilbudet fra Norled, og de konsekvenser dette har for samfunnet når transportør setter inn gammelt materiell, ser vi nå», skriv leiaren av Mafoss og held fram:

Næringslivet

«Næringslivet blir rammet hardt, pendlere blir det samme, og folk som skal nå både sjukehus, fly, ja, hva som helst blir rammet hardt. Hvor mye tenkte fylkespolitikerne på dette da de antok anbudet fra Norled??»

«Er vedtaket de gjorde i ferd med å sette oss mange år tilbake i tid? Ja, er mitt og mange andres svar på det. Kjære samferdselspolitikere og administratorer i fylkeskommunen: Vi som bor og lever her på søre Sunnmøre kan ikke og vil ikke akseptere at dere gjør slike vedtak lenger.»

«Vi lever og bor i en av verdens mest innovative og for tiden svært aktive område for maritim og biomarin industri, og vi er helt avhengig av å ha en infrastruktur som fungerer 100 % hele tida. Ikke stykkevis og delt med avdanket gammelt materiell!»

Leiaren av Mafoss skriv klart og tydeleg at han ventar fylkeskommunen tar tak.

Revurdere Ullensvang

Leiar av samferdselsutvalet, Oddbjørn Vatne (Sp), legg ikkje skjul på at han er irritert over ferjetrøbbelet. Han fortel at fylket tidlegare har stilt spørsmål ved om Ullensvang er god nok. Han vil no be Norled igjen vurdere om Ullensvang er eigna til sambandet.

– Vi kalla inn Norled på siste møtet vårt før jul, der Norled gjorde greie for korleis dei såg for seg Ullensvang brukt. Dei peika på at Ullensvang kom til å klare oppdraget sitt, og at dei ikkje delte våre bekymringar, seier Vatne til Smp.no.

– Men vi har vore bekymra for om Ullensvang er god nok. Eg vil be Norled ta ein nye runde og vurdere om dei bør setje inn eit anna fartøy. Fylket vil sende nokre spørsmål til Norled som går i denne retninga. For vi treng ein båt som fyller kontrakten, seier Vatne.

Hardkøyr?

Vatne spekulerer i om den snart 29 år gamle ferja tåler å bli køyrt så hardt som den blir gjort på Hareid-Sulesund for å halde ruta.

– Norled har heile tida sagt at denne båten er god nok, og at den går fort. Og det er jo slik at dess hardare ein må køyre utstyret, dess større er sannsynlegheita for at det oppstår feil.

Køar

Reserveferja Høgfjord tar 44 færre bilar enn Ullensvang. Allereie klokka 10 om føremiddagen var ferja forseinka. Det er venta at mange ikkje kjem med første ferja når trafikken aukar ut over ettermiddagen.

– Eg vil følgje med om det blir køar i dette sambandet når Høgfjord trafikkerer sambandet. Det skal vere ledige og større fartøy med andre selskap. Vi kan ikkje leve med lange køar i dette sambandet over tid, seier han.