Dagens Næringsliv skriver at Devold of Norway må kutte kostnader etter at selskapet gikk med underskudd i fjor.
Prispresset i markedet får skylden.
- Konkurransen mellom de store kjedene går stort sett på pris. Det har slått ut negativt for oss, sier styreleder Knut Trygve Flakk i Devold of Norway til Dagens Næringsliv.
Devold of Norway hadde et resultat før skatt på - 9,1 millioner kroner i 2013, mot + 5,9 millioner i 2012.
Nedbemanner
Selskapet må derfor gjennomføre sparetiltak.
- Vi har allerede iverksatt tiltak for å redusere kostnadene. Vi har nedbemannet cirka seks årsverk (av 37) i Norge, sier Flakk til smp.no.
I tillegg skal andre kostnader kuttes.
- Vi får se om dette er nok til å skape et positivt resultat, sier Flakk.
Distribusjon
Driftsinntektene økte derimot fra 137,2 millioner (2012) til 167,8 millioner i fjor.
- Vi må vurdere andre distribusjonskanaler enn de store sportskjedene for å øke marginene. Dette er noe for eksempel Norrøna har gjort, sier Flakk til smp.no.