Fransk luksusmerke tar opp kampen med de tyske bilgigantene

Eksklusive materialvalg og lekre detaljer. Nye DS skiller seg ut i mengden, og byr på en ny og annerledes opplevelse i premiumsegmentet.

DS lanserer nå den aller første egne DS-modellen, DS 7 Crossback. Foto: Brand Studio
Annonsørinnhold produsert av SMP Brand Studio

Da den aller første DS-modellen ble lansert på bilutstilling i Paris i 1955, kom det inn 743 ordre det første kvarteret. De neste ti dagene kom det inn over 80.000 bestillinger, en rekord som sto helt frem til 2016.

Siden den gang har det franske merket blitt omtalt som en pionér i bilbransjen, og stått bak en rekke nyvinninger som hydraulisk fjæringssystem, glassfibertak, skivebremser og svingbare lykter.

– Jeg vil tørre å påstå at DS har vært en stor bidragsyter til å utvikle bilen slik den er i dag, og at merket har vært viktig for bilbransjen, sier Thomas Christensen, sjef for DS Automobiles Norge.

Thomas Christensen, sjef for DS Automobiles Norge, viser frem de unike frontlyktene til den nye DS-modellen. Foto: Brand Studio

– For dem som ønsker noe annerledes

Tidligere var DS en modell av Citroën, men ble i 2014 skilt ut som et helt eget merke.

Kjent for sin lidenskap for diskré luksus, håndverk og fransk design, skal bilprodusenten nå ta opp kampen med de tyske gigantene.

I april lanseres den aller første egne DS-modellen, SUV-en «DS 7 Crossback».

– Franskmennene er definitivt opptatt av detaljene og luksusfølelsen! DS er kompromissløs på detaljer og kvalitet, og passer for dem som vil ha noe annet enn naboen. Vi ønsker å tilby premium-segmentet noe nytt og spennende, sier Christensen og fortsetter:

– Det er blant annet lagt vekt på høye kvalitetskrav på alle materialer, unike detaljer og design, og en spesielt god kjøreopplevelse. Det nye fjæringssystemet scanner kjørebanen for deg og tilpasser seg automatisk etter veien, sier Christensen.

DS 7 Crossback er en mellomstor SUV, med både god plass og eksklusive detaljer. Foto: Brand Studio

Har brukt eksklusiv gullsmedkunst

På utsiden av nye DS 7 Crossback kommer luksusen til syne i små detaljer som hypnotisk lyssignatur og frontlykter som roterer rundt og ønsker deg velkommen. Bilen har også en muskuløs grill med karakteristiske DS-vinger i krom, som gir fronten et kraftig uttrykk.

Inne i SUV-en fortsetter de eksklusive detaljene ved at alle aluminiumsdetaljene  er «guillochert», en gullsmedkunst som i dag brukes for å dekorere urskiver på eksklusive klokker.

På midten av dashbordet svinger en motorisert designklokke seg opp. Klokken er fra det franske premiummerket BRM.

Det er også lagt vekt på dynamisk komfort, med ventilasjon og massasje i setene.

– Det er alle detaljene som gjør at DS skiller seg ut fra premiummerkene. Disse detaljene vil også bli med i alle modellene som DS utvikler fremover, sier Christensen.

Den motoriserte designklokken er produsert av det franske premiummerket BRM. Foto: DS Automobiles

Kjører bilen på service for deg

DS har også fokusert på å gi kundene en unik kundeopplevelse.

– Det er blant annet bygget 5 «DS Salons» i Norge, som holder svært høy standard. Vi har også lagt vekt på de små detaljene når du besøker oss, som at selger følger deg ut til bilen med paraply dersom det regner, eller at du får servert Nespresso-kaffe i porselensservise.

Etter at du har kjøpt en DS, fortsetter servicefølelsen.

– Sammen med den nye modellen lanserer vi et nytt konsept, «DS OnlyYou», som gjør det behagelig og sømløst å eie en DS. Vi har respekt for tiden til kunden og ønsker å ta eieropplevelsen til et nytt nivå, sier DS-sjefen.

Som DS-eier har du inkludert hente- og bringetjeneste til service én gang i året. I tillegg er dekkhotell med dekkskift inkludert, og du har en dedikert DS-rådgiver du kan ringe når som helst i løpet av døgnet.

Skulle det skje noe, har du alltid erstatningsbil ved driftsstans, uansett årsak. Alle tjenestene er gratis i tre år.

Hos DS-forhandlerne får du Nespresso-kaffe i porselensservise, som en del av den unike kundeopplevelsen. Foto: Brand Studio

– Vil ta bilen til et nytt nivå

Ifølge Christensen kan forbrukerne vente seg mange spennende nyheter i årene fremover.

– Modellene som kommer vil by på innovasjoner som tar bilen til et nytt nivå.

Innen 2022 vil det bli lansert seks nye modeller, som DS-sjefen mener vil treffe det norske markedet godt. Alle de seks modellene kommer helelektrisk eller med plug-in-drivlinjer.

– Dette ser vi virkelig frem til, avslutter Christensen.

Produsert av Brand Studio for DS Automobiles.

.author { display: none;}