Bedriftsledere: - Derfor er AaFK viktige for oss

AaFK fikk juling i eliteserien. Nå mener bedriftsledere det er viktigere enn noen gang å være medspillere. Her forteller de hvorfor.

Annonsørinnhold produsert av SMP Brand Studio

– Etter de utfordrende sportslige resultatene og problemene med pandemien, er det viktigere enn noen gang å stille opp. Dette skal vi snu, sier Lars Ove Valaas-Breivik, direktør for eiendom i Coop Nordvest SA.

Tung AaFK-satsing

Coop er en av landets største sponsorer, og Coop har valgt å sponse AaFK i et strategisk og langsiktig perspektiv som hovedpartner. Coop Nordvest bidrar også til Molde FK og Kristiansund BK, men AaFK er den klubben Coop Nordvest satser tyngst og mest på innen toppidrett.

AaFK er en viktig samfunnsaktør, mener Coop Nordvest-direktør Lars Ove Valaas-Breivik (t.h) her med klubbens salgs- og markedssjef Morten og partneransvarlig Sarah Isabella. Foto: Srdan Mudrinic

– Idrett er viktig for alle, men spesielt viktig for barn og unge. Bredde skaper toppidrett. Toppidrett skaper bredde. Derfor er AaFK så viktige for oss. AaFK er en kjempespennende samarbeidspartner, mener Valaas-Breivik.

Lokal identitet

Verdens største brønnbåtrederi har et stort hjerte for AaFK. I ti år har suksessen Sølvtrans sponset AaFK som partner.

Robin Halsebakk i Sølvtrans har tro på det lokale engasjementet innen både idrett og næringsliv.

Lokal og regional verdiskapning

Sølvtrans er opptatt av lokal og regional verdiskaping. Selskapet skal fortsette å vokse i årene fremover, og vil stadig trenge nye sjøfolk. Alle deres brønnbåter bygges lokalt og Sølvtrans mener det er viktig at de gjennom ord og handling bidrar til å holde liv i distriktene.

Viktig for rekruttering

– Regionen og distriktene må være attraktive nok til å skape bolyst. AaFK bidrar på sin måte gjennom å skape lokal og regional identitet, og ved å gi regionen nasjonal oppmerksomhet. For vår egen del får vi stor synlighet og profilering gjennom samarbeidet. Det bygger kunnskap og kjennskap om Sølvtrans slik at vi kan rekruttere de flinke folka. AaFK står også for gode og sunne verdier som er viktige for oss i Sølvtrans å bli identifisert med, sier Robin Halsebakk som har tro på det lokale engasjementet innen både idrett og næringsliv.

AaFK og Brages Bilforretning har signert ny avtale. Her ved Richard Lunheim, Robert Smørholm, Anders Jensen, Karsten Eriksen og daglig leder Espen Digernes.
Sarah Isabella Aarøe, Partneransvarlig AaFK.

Imponert

– For meg som oppriktig mener at Sunnmøre er verdens navle, er det en sann glede å få jobbe med det jeg mener er Sunnmøres sterkeste merkevare. AaFK er en del av min identitet som stolt sunnmøring, og AaFK er viktig for å gjøre regionen synlig også i det nasjonale mediebildet, mener Sarah som samtidig understreker hvor takknemlige og imponert klubben er over støtten fra næringslivet.

Nysgjerrig på hva AaFK kan tilby? Ta kontakt her.

Supersponsoren

Helt siden 1998 har Sparebanken Møre vært supersponsor og generalpartner for AaFK. Banken har vært bankers i både oppturer og nedturer og bidratt stort.

– Det vil vi også gjøre fremover. Som fylkets største bank har vi en klar strategi om å være en aktiv og engasjert bidragsyter til det samfunnet vi er en del av. For å skape en attraktiv bo- og arbeidsmarkedsregion må vi ha ulike tilbud. Et topplag i fotball er slik sett viktig for regionen, sier Terje Krøvel, divisjonsleder for Næringsliv i Sparebanken Møre.

Viktigere enn noensinne

Banken har vært med på både oppturer og nedturer med AaFK.  I en tid med store utfordringer både på og utenfor banen med pandemien, mener Krøvel at det er viktigere enn noensinne at banken og næringsliv stiller opp for klubben.

Arbeidsplasser

Sparebanken Møre er også opptatt av de økonomiske ringvirkningene som AaFK skaper.

Divisjonsleder personmarked ved Elisabeth Blomvik, signerte avtalen på vegne av Sparebanken Møre. Foto: Srdan Mudrinic

Identitet og stolthet

Sparebanken Møre ser på AaFK som en svært spennende samarbeidspartner og en god match. Begge er lokale og sterke merkevarer med sammenfallende verdier, interesser og et sterkt ønske om å bidra til økt aktivitet i lokalsamfunnet. Og banken er som AaFK opptatt av å bygge identitet, stolthet og fellesskapsfølelse.

Sparebanken Møre er supersponsor og generalpartner for AaFK, Bankens divisjonsleder for Næringsliv Terje Krøvel flankert av partneransvarlig Sarah og klubbdirektør Geir S. Vik. Foto: Srdan Mudrinic

Inneværende avtale med AaFK løper frem til 2022, og både breddefotball, utvikling av egne spillere og kunnskapsdeling er sentrale elementer i avtalen.

Stolt sponsor

Sparebanken Møre har vært hovedsponsor for klubbene AaFK, MFK, Hødd, Brattvåg og AaFK Fortuna gjennom en årrekke, og bankens logo har vært sentral når det har vært jublet for cupgull, seriemesterskap og i Europa League.

Mer fra AaFK - Brillefin teknologi skal gjøre AaFK bedre