Brand Studio
Gå til

Hvorfor fungerer Innholdsmarketing så bra?

Hvorfor lykkes så mange med innholdsmarkedsføring og hvorfor skal du bry deg?

Innholdsmarkedsføring (Content Marketing) er ikke noe nytt. John Deere lanserte magasinet sitt for bønder i 1895. Men, det er noen misforståelser, selv blant profesjonelle markedsførere.

Selv om undersøkelser viser at forbrukere stadig ignorerer tradisjonelle markedsføringsmetoder, er det mange ledere og bedriftseiere som fortsatt forholder seg til å promotere sine produkter og tjenester på denne måten. Andre ser på innhold og innholdsmarkedsføring som det samme. Noen ser på Content Marketing som en ny trend, og tror derfor at det er noe som kommer til å forsvinne.

Mange ledere ser ikke forretningsverdien av kontinuerlig å tilby verdifullt og nyttig innhold til potensielle- og eksisterende kunder.

Innholdsmarkedsføring er en strategi som går ut på å engasjere kunder slik at man bygger langsiktige relasjoner – relasjoner som har en målbar forretningsverdi.

Selv om undersøkelser viser at forbrukere stadig ignorerer tradisjonelle markedsføringsmetoder, er det mange ledere og bedriftseiere som fortsatt forholder seg til å promotere sine produkter og tjenester på denne måten. Andre ser på innhold og innholdsmarkedsføring som det samme. Noen ser på Content Marketing som en ny trend, og tror derfor at det er noe som kommer til å forsvinne.

 

Mange ledere ser ikke forretningsverdien av kontinuerlig å tilby verdifullt og nyttig innhold til potensielle- og eksisterende kunder.

t forbrukere stadig ignorerer tradisjonelle markedsføringsmetoder, er det mange ledere og bedriftseiere som fortsatt forholder seg til å promotere sine produkter og tjenester på denne måten. Andre ser på innhold og innholdsmarkedsføring som det samme. Noen ser på Content Marketing som en ny trend,

 
  • og tror derfor at det er noe som kommer til å forsvinne.t
  • orbrukere stadig ignorerer tradisjonelle markedsføringsmetoder, er det mange ledere og bedr
  • iftseiere som fortsatt forholder seg til å promotere sine produkter og tjenester på denne måten. Andre ser på innhold og innholdsmarkedsføring som det samme. Noen ser på
  •  Content Marketing som en ny trend, og tror derfor at det er noe som kommer til å forsvinne.

forbrukere stadig ignorerer tradisjonelle markedsføringsmetoder, er det mange ledere og bedriftseiere som fortsatt forholder seg til å promotere sine produkter og tjenester på denne måten. Andre ser på innhold og innholdsmarkedsføring som det samme. Noen ser på Content Marketing som en ny trend,

Dette er en tekst Her kommer bildetekst  Foto: Tim testesen

 

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Sunnmørspostens redaksjon, men av Sunnmørspostens markedsavdeling.

Sunnmørsposten er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på smp.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.