Byens Volvo-forhandler har fått nytt navn.
-Da vi etablerte oss i Ålesund i 2011, så var allerede Nardo Bilservice på plass i byen, forteller Terje Løvmo, som leder Nardo Bil sin avdeling i Ålesund. Navneforvirringen har sin bakgrunn i bydelen Nardo i Trondheim. Der var Nardo Bilservice en bensinstasjon, drevet av familien Bjermeland. Da Bjermeland flyttet til Ålesund på 80-tallet, solgte han bensinstasjonen og etablerte en ny bilforretning med samme navn i den nye hjembyen. Nardo Bil var på samme tid bilforhandler i Trondheim. Dette firmaet var Inge Bjermelands far medeier i, men solgte seg ut i samband med flyttingen.
-Så lenge vi jobbet i hvert vårt distrikt, var dette helt uproblematisk, forteller Løvmo.
Med årene har Nardo Bil blitt en av Norges største Volvo-forhandlere og ekspandert ut over Trondheimsområdet. I dag har Nardo Bil avdelinger fra Steinkjer i nord til Ålesund i sør. – Vi har blitt enige med Bjermeland om at begge bedriftene skifter navn slik at vår avdeling i Ålesund får samme navn som resten av konsernet. Det blir det enkleste og mest ryddige for alle.
Trygt og sikkert
Sikkerhet og forutsigbart bilhold det aller viktigste.
– For Volvo er høy sikkerhet og forutsigbart bilhold det aller viktigste, og alt vi gjør skal bygge opp under en god kundeopplevelse.
Volvo scorer ikke bare i toppen av alle anerkjente, internasjonale sikkerhetstester, men har også inntatt førsteplassen i Norsk kundebarometer to år på rad.
-Volvo har Norges mest fornøyde kunder og mye av dette skyldes nok VPS, eller Volvo Personlig Service, som er en helt ny måte å få utført bilservice på.
Din personlige mekaniker
-Alle kunder får en fast, personlig servicetekniker som kjenner bilen.
-Alle kunder får en fast, personlig servicetekniker som kjenner bilen. Nærmest som bilens «fastlege». Når det er tid for service, kan kunden få en time når det best passer på dagen, og blir møtt av sin faste servicetekniker som gjennomgår jobben, forteller Løvmo.
Arbeidet utføres av to teknikere samtidig, slik at bilen blir ferdig så raskt som mulig. Dermed er de aller fleste verkstedbesøk gjennomført i løpet av en time og kunden kan vente imens og gjerne følge arbeidet gjennom vinduet.
-Skulle vi avdekke noe uventet, så kan vi vurdere dette sammen med kunden, og når jobben er gjort, så går vi alltid gjennom arbeidet sammen med kunden.
Går for år nummer tre
To år på rad har Volvo vunnet kundetilfredshetsprisen som tildeles den bedriften som har Norges mest fornøyde kunder, uansett bransje. Undersøkelsen omfatter over 150 av landets største virksomheter og gjennomføres i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
-Volvo har i de siste årene hatt som et mål å bli bilbransjen beste på kundetilfredshet og har jobbet målrettet for å gi kundene best mulig personlig service og oppfølging. Nå har vi systemene på plass og vi har en kultur hvor alle ansatte har et ønske om å gi best mulig kundeopplevelse. Det sitter i ryggmargen, så nå går vi for hat-trick, avslutter Løvmo.
Akkurat nå har vi Volvo kampanje med ekstra gunstig privatleie på flere modeller. Du får en flytende rente på lave 0,99% nom. rente. Se alle kampanjemodeller her.
Om Nardo Bil Ålesund Nardo Bil Ålesund ble etablert i 2011 da Nardo Bil overtok Ålesund Bil, distriktets Volvo-forhandler siden 1940. Årlig omsetning er ca. 303 millioner, 700 nye og brukte biler. Nardo Bil Ålesund har 33 ansatte. Se mer på https://nardobil.no/kontakt-oss/alesund Om Nardo Bil konsern Nardo Bil ble etablert på Nardo i Trondheim i 1983 og har i dag syv avdelinger; Trondheim, Stjørdal, Steinkjer, Orkanger, Kristiansund, Molde og Ålesund. I tillegg har Nardo Bil en egen Jaguar/Land Rover avdeling i Trondheim. Se mer på www.nardobil.no Om Norsk kundebarometer Hvert år måles tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Undersøkelsen gjennomføres av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Kundebarometeret er gjennomført i over 20 år. |
Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Sunnmørspostens redaksjon, men av Sunnmørspostens markedsavdeling.
Sunnmørsposten er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på smp.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.