«Troll» har blitt vist hele 75.86 millioner timer på én uke – verden over. Det er en rekord for en ikke – engelskspråklig film på Netflix, ifølge strømmetjenestens statistikk. Filmen gikk også inn på listen over mest populære filmer på en åttendeplass.

Filminnspillingen har vært innom steder som Ulsteinvik, Sognefjellet, Lom, Åndalsnes, Valdresflya, Hunderfossen og Rena.

– Jeg hadde aldri trodd at vår norske troll-film skulle nå så bredt ut over hele verden. Det er helt fantastisk, sier «Troll»-regissør Roar Uthaug, mens produsentene Espen Horn og Kristian Strand Sinkerud i filmselskapet Motion Blur legger til:

– Vi er overveldet, ydmyke og glade, men mest av alt stolte over at verden trykker vårt «Troll» til sitt bryst.

Netflix har satset stort på den norske katastrofefilmen – med et digert bergtroll med en sterk familiehistorie i en ledende rolle. En smadret bil, tråkket ned i asfalten av det 55 meter høye trollets fot, ble plassert på Jernbanetorget i Oslo.