«Troll» har blitt vist hele 75.86 millioner timer på én uke – verden over. Det er en rekord for en ikke – engelskspråklig film på Netflix, ifølge strømmetjenestens statistikk. Filmen gikk også inn på listen over mest populære filmer på en åttendeplass.
Tar helt av på Netflix: – Kanskje det kommer en oppfølger?
Filminnspillingen har vært innom steder som Ulsteinvik, Sognefjellet, Lom, Åndalsnes, Valdresflya, Hunderfossen og Rena.
– Jeg hadde aldri trodd at vår norske troll-film skulle nå så bredt ut over hele verden. Det er helt fantastisk, sier «Troll»-regissør Roar Uthaug, mens produsentene Espen Horn og Kristian Strand Sinkerud i filmselskapet Motion Blur legger til:
– Vi er overveldet, ydmyke og glade, men mest av alt stolte over at verden trykker vårt «Troll» til sitt bryst.
Netflix har satset stort på den norske katastrofefilmen – med et digert bergtroll med en sterk familiehistorie i en ledende rolle. En smadret bil, tråkket ned i asfalten av det 55 meter høye trollets fot, ble plassert på Jernbanetorget i Oslo.