Her pekes det på dagens trafikkproblemer og ikke minst hva som kommer i fremtiden når Nordøyvegen og Hamsund-sambandet blir ferdig.

Dagens Ålesundstunneler er i dag overbelastet og har heller ikke lovlig standard. Det er ikke tvil om at det må bygges flere broer og tunneler for den økende trafikken i og rundt storbyen Ålesund. Men stillheten i Rådhuset er skremmende. Innfartsveien inn til Ålesund, som var påbegynt for snart 50 år siden, mens Vegvesenet i Molde har planene klare både for Møreaksen og ny vei Molde-Hjelset. Så her er aktiviteten på topp, er det slik det skal være?

Det var bedre før, den gang var kommunale kontor plassert i kjeller og loft rundt hele byen, mens man bygde både skoler, sykehjem, boligblokker over hele byen, samt flyplassen og Ålesundstunnelene og med langt høyere renter enn i dag.

Noe har vi fått til i denne byen og det er sykkelstativ, men ingen sykler bruker disse. Nye trapper til Fjellstua, men ingen ny vei. Her er det noen som er på gale veier. Den samme galskapen er med den nye avkjørselen i Breivika. Her måtte det være langt bedre å bygge en rundkjøring i krysset til Grautneset, en løsning som alle kunne ha nytte og glede av.

Endelig har redaktøren i Sundgata oppdaget at det ikke bygges veier på Sunnmøre. Så det er å håpe at langt flere ser galskapen i dette tredelte fylket og at vi som har påpekt dette i flere tiår kan bli hørt og at Vegetaten i Molde legger frem en liste på hvor pengene er brukt samt pengebruken på Møreaksen, et prosjekt som aldri vil bli realisert.

-------------------------------------------

Har du noe på hjertet? Send innlegget ditt til meninger@smp.no.

Her finner du alt meningsstoffet på smp.no!