Transportselskapet Fjord1 er inne i eit løp med fleire nybyggingsprosjekt. I løpet av berre få dagar blir det truleg klart kven som skal bygge fem nye ferjer som skal settast i drift på Sulesund-Hareid og Sykkylven-Magerholm, i tillegg til fleire nye ferjer i Hordaland.
Etter det smp.no kjenner til, er det Vard- og Havyard-verfta som ligg best an til å kapre ein storkontrakt på bygging.
Milliardinvestering
Fjord1-direktør Dagfinn Neteland har tidlegare stadfesta at lokale verft er med i konkurransen om investeringar på store summar. Han seier no at det ligg an til ei rask avklaring – og at «dei har eit sterkt ønskje om å bygge i Norge».
Ferje måtte bråstanse for å unngå kollisjon Fjord1 på børs i rekordfart
Havyard-design
Herøy-reiar Per Sævik med familie er på eigarsida både i Fjord1 og Havyard. Og Havyard-konsernet har fått fleire oppdrag med fornyinga av Fjord1-ferjene det siste året. I fjor fekk dei tre nye ferjer inn ordreboka herifrå og den første av desse ferjene skal leverast i mai 2018. Havyard har òg designa ferjene som skal inn på den såkalla Sula-pakka.
Konsernsjef Geir Johan Bakke i Havyard stadfestar at dei både vil «byggje og levere framdrift» til ferjene, men viser elles til at det snart kjem ei avklaring.
Verftsuksess fyller 60 år Lokale verft kriger om storkontrakt hos Fjord1
Kommunikasjonssjef Hege Anita Akselvoll i Vard seier konsernet ikkje opplyser om slike saker utan i børsmeldingar.
Skal inn på Sunnmøre
Av dei fem nye ferjene, skal tre inn på Hareid-Sulesund frå starten av 2019, og to inn på Sykkylven-Magerholm frå starten av 2020. Alle skal ha kapasitet på 120 bilar, med avgangar kvar 20. minutt.
I tillegg skal Fjord1 bygge fire ferjer som skal til Hordaland.