– Vi fikk et ok overskudd i fjor og 2018 blir bedre. Vi var litt heldige som fikk noen kunder kjapt etter at vi startet opp, forteller han.

Tror på oppsving i offshore

Framover tror Hjelle det fortsatt vil være stort behov hos rederiene for mannskap på norsk sokkel. At mange har søkt seg til andre bransjer, er én årsak, men Hjelle sier planlagte offshoreoperasjoner framover vil gjøre at bransjen vil ha behov for mer arbeidskraft.

– Vi vil få en ganske stor oppbemanning på offshore om rundt et år. Da vil mange av dem som nå er gått til ferje og arbeidsbåter, trolig forsvinne inn i rigg og offshore på oppdrag som allerede har vært planlagt i flere år, forteller Hjelle.

– Trives med endring

Selskapet består blant annet av rederiansatte som selv har fått merke oljefallet på kroppen. I lokalene i Kongens gate er de seks ansatte, men selskapet har også knyttet til seg flere fagpersoner. Da et rederi trengte noen til å ta seg av et større byggetilsyn, kunne de stille en gruppe på ti ansatte tilgjengelig.

– Vi går inn i rederiene og tar roller der over kortere, eller lengre tid. Foreløpig har vi har hatt mest å gjøre på mannskapssida, men vi ser at helse, miljø og sikkerhet vil være et vekstområde, forteller Hjelle.

Selskap med tilsvarende strategi som Maritime Support Group, gjør det gjerne best i tider med endring og Hjelle tror raske endringer er noe næringslivet i større grad må forholde seg til.

– Vi trives best med endringer og det tror jeg at vi bare vil se mer av framover, sier han.