– Det kan jeg garantere. Det vil ikke bli snakk om nedbemanning, snarere tvert imot, sier Myrvoll.

Den samme garantien gjelder for de som jobber på sjøen, opplyser Åge Remøy til Sunnmørsposten. Så lenge Solstad-rederiet klare å holde skipene i drift, vil  sjøfolkene ha arbeid - selv om han naturlig nok må ta forbehold om opplagssituasjonen.

Myrvoll i ledelsen

Myrvoll selv fortsetter som leder av det som vil bli Solstads virksomhet i Fosnavåg. Det er her alle PSV-ene i det nye sammenslåtte rederiet skal driftes fra. Før fusjonen hadde Solstad ni PSV-er, ifølge deres nettside.

– Vi skal ha et møte om dette, men slik jeg har forstått det vil jeg i fortsettelsen lede virksomheten i Fosnavåg samtidig som jeg går inn som en del av konsernledelsen i Solstad, sier Myrvoll.

Det nye selskapet vil ha en flåte på 62 skip.

Hovedkontoret vil bli på Skudeneshavn på Karmøy. Her skal subsea-virksomheten og ankerhåndteringsfartøyene styres fra. Rem Offshore har sju konstruksjonsskip og tolv psv-er.

Åge Remøy: – Sjekket alle muligheter