Det er meglerselskapet Pareto Securities som i sitt nyhetsbrev Energy Daily skriver at Olympic Shipping ser ut til å få tre eller fire skip i arbeid på denne kontrakten, der også Siem Offshore er med. Oppstart for kontrakten er 1. august med en varighet på tre månender.

Ingen kommentar

"We expect dayrates at a small premium to current TC rates, and with an estimated charter duration of 120-150 days. Siem Offshore and Olympic are rumoured to having been awarded the charters for the AHTS charters", skriver Pareto.

Olympic Shipping eier Stig Remøy vil ikke si noe om dette.

- Jeg har ingen kommentar til dette nå, er alt Remøy vil si.

Nøkkelskip

Etter det vi får opplyst skal Olympic Shipping inn med en eller to psv`er, et ankerhåndteringsskip og konstruksjonsfartøyet Olympic Challenger. Denne båten er bygget i 2008 og klassifisert til operasjoner i arktiske farvann. Båten er nøkkelen til at Remøy ser ut til å klare lande denne kontrakten.

Under refinansiering av Olympic Shipping før jul var striden med kreditorene rundt akkurat denne båten det som skapte størst problemer. For Stig Remøy og Olympic Shipping var det svært vikitg å beholde denne båten i rederiet. Det er en attraktiv båt og svært viktig i operasjoner som denne i Barentshavet.

Derfor var denne denne båten etter alt dømme med i samtalene i møtet Remøy lyktes å få til med næringsminister Monica Mæland før jul i fjor. Et møte Remøy selv overfor lokalradioen i Herøy har karakterisert som gull verdt, i følge Herøy-ordfører Arnulf Goksøyr, som også var med på møtet i departementet.

Olympic-eier Stig Remøy vil ikke kommentere arbeidet med en ny kontrakt i Russland. Foto: Arkivfoto