Sunnmørsposten fikk i mars tilgang til oppdragsavtalen mellom Region Ålesund og Momentium Event AS rundt konferansen «The North West».

Nå har Momentium laget en sluttrapport rundt hva de har gjort knyttet til de 380.000 kronene de fikk utbetalt, eks. moms. Kontraktsperioden var ca. to måneder.

Disse kommer til North West

Sluttrapporten avslører at hovedprogrammet skal bestå av ca. 30 innslag over tre dager innenfor fire kategorier. Dette er temaer som urbanisme, teknologi, byutvikling, entreprenørskap, innovasjon, infrastruktur, næringsliv, ledelse, natur og kultur.

Til åpningen i Parken Kulturhus 5. oktober kommer professor i urbanisme Richard Florida. Han skal vise en analyse av muligheter og utfordringer i Ålesundregionen - sett utenfra.

Så kommer Are Kalvø med en spesialskrevet monolog om sunnmøringen.

Fire ulike scener

– Etter åpningen vil det foregå faglige eller kulturelle arrangementer på fire ulike scener rundt omkring i byen. Og til slutt, for å runde av kvelden litt lettbeint etter mye faglig påfyll, samler vi blant andre Siri Kristiansen, Are Kalvø og Synnøve Skarbø til panelshowet «Ålesundsrådet» på Terminalen, står det i rapporten.

Trolig er dette basert på mer kjente «Lørdagsrådet» på P3.

Navnene som er presentert over er booket, ifølge Momentium.

– Videre er det gjort research og bred kartlegging av ledende stemmer innenfor de ulike kategoriene for konferansen. Konkret videre booking for arrangementet bør igangsettes så snart de økonomiske rammene er på plass, heter det i rapporten.

Dette har de gjort

Ifølge rapporten er det gjort grafisk arbeid, herunder utarbeiding av grafisk profil (logo, valg av fonter, malverk (annonser, bannere, foliering, Facebook, web, plakater o.l.), skisse og webdesign.

*Alt av logo, maler og grafiske elementer er levert digitalt, og Region Ålesund har rett til å bruke materiellet fritt når det er levert.* Momentium har også utarbeidet prospekt til bruk overfor samarbeidspartnere/sponsorer. Denne består av 14 sider og er trykket opp i 100 eksemplarer.* I tillegg består pakken av markedsføring i sosiale medier, herunder strategi, valg av kanaler, innholdsplan,profiler i de ulike kanalene og definisjon av målgrupper.* En webside er ferdig designet, men foreløpig ikke levert.* Momentium har også stått for konseptutvikling og programarbeid.