– Folk bruker allerede mye tid på Messenger for å kommunisere og gjøre forretninger med selskap og merkenavn som de liker, sier Facebook i en pressemelding.

– Med Messenger ads vil brukerne våre nå få muligheten til å ha kommunikasjon og opplevelser direkte fra sin Home-tab i appen.

Foreløpig er dette i betatesting, men dette er det som nå sakte men sikkert rulles ut i de kommende oppdateringene av Messenger:

Messenger-annonser i hjemme-fanen til appen. Når du klikker på en annonse vil du bli sendt dit som annonsøren ønsker å sende deg. Dette kan være en hjemmeside, nettbutikk eller en separat Messenger-chat.

Click to Messenger ads: Når du klikker på en annonse i Facebook, Messenger eller Instagram (som er eid av Facebook), kan du bli sendt direkte til en Messenger-samtale med annonsøren.

Sponsede meldinger: Disse vises allerede i Instagram-strømmen din. Men de vil nå begynne å dukke opp i Facebook og Messenger.

De som driver forretninger kan allerede begynne å bruke Messenger i annonsekampanjene sine.

Dersom du er blant de som vil unngå å få annonser i Messenger må du slå av automatisk oppdatering av Messenger-appen på mobilen eller nettbrettet ditt.