Det vert tre daglege avgangar mellom Oslo og Hovden når det nye tilbodsregimet er på plass. – Ikkje godt nok, seier næringssjef Odd Magne Vinjevoll.
– Vi er ikke opptatt av hvem som bygger E136 i Romsdalen, men krever at utbedringen starter nå, sier regionleder Jan Ove Halsnøy i Norges lastebileierforbund. Søndag ventes mellom 100 og 200 kjøretøy til konvoien fra Åndalsnes til Bjorli for å markere kravet om E136.
Nordfjordrådet oppmodar Stortinget innstendig om å legge inn oppstart av bygging av ny tunnel på riksveg 15 Strynefjellet.
Rett over påske skjer det fleire viktige hendingar i anleggsarbeidet.
– Eg vart litt sjokka med ein gong Nasjonal Transportplan vart lagt fram fredag, og oppdaga at Strynefjellet ikkje vart nemnd. Men eg gir aldri opp. På måndag startar vi arbeidet med å lage ein ny strategi.
Volda-ordførar Sølvi Dimmen (Sp) var rask med å finne fram flagget. Ho hadde nettopp fått melding som at regjeringa har funne plass til Voldatunnelen i Nasjonal Transport.
Men heller ikkje Helge Orten veit når Nye Veier kan starte utbetring av E136.
Per Ivar Lied (Sp) er redd regjeringa held folk i Møre og Romsdal med god prat.
Savner du lyden av hornmusikk? I så fall kan du snike deg tett innpå en tidligere stortingsrepresentant fra Møre og Romsdal i helga.
Helt ny veg mellom Molde og Ålesund kan stå ferdig om åtte år, så fremst det kommer penger fra staten, sier seniorrådgiver Håvard Austvik i Statens vegvesen. – Ingen andre vegprosjekt har kuttet kostnaden så mye som Møreaksen, sier Austvik.
Nær 1.000 boltar skal halde demninga på plass.
Mykje tyder på at ferjeprisane om ikkje anna blir sterkt reduserte dei neste åra. Men kva vil det ha å seie for dei store fjordkryssingsprosjekta?
Allerede før sommeren kan det komme penger til å starte arbeidet med krabbefelt øverst i Romsdalen. – Det står øverst på blokka mi, sier lederen i Stortingets transportkomité, Helge Orten.
Sp foreslår at ferje og hurtigbåt blir gratis på stader utan veg til fastlandet og vil vurdere det same for ferjesamband med under 100.000 passasjerar årleg.
Får Frp det som dei vil blir det gratis å reise med ferje neste stortingsperiode – og til evig tid. – Dette er ikkje berre god distriktspolitikk, men bra for heile landet, meiner Sylvi Listhaug og Frank Sve.
Tidlegare i år lovde Arbeidarpartiet 50 prosent billegare ferjer i løpet av komande stortingsperiode. No får dei konkurranse om ferjeveljarane frå Framstegspartiet. Dei vil ha 50 prosent billegare ferjer allereie no og gratis ferjer neste periode.
Forskere og byråkrater ser på mulige autonome sjøruter i ålesundsregionen. Med mindre det tas grep, vil bilen uansett være mest attraktiv for folk flest.
– Eigentleg burde til dømes fleire frå Ørsta, Volda, Herøy og Sande kunne ha jobba i Ålesund - og omvendt. No er det derimot mange som synest det er for dyrt. Det seier den nye administrerande direktøren i Næringsforeningen Ålesundregionen.
Frank Sve (Frp) er redd Ålesund by kan bli isolert som følgje av høge hurtigbåt- og ferjeprisar og bompengar. Løysinga hans er å bruke bypakkepengar på billegare båt mellom Hareid og Ålesund.
Arbeiderpartiet vil halvere billettprisen på ferge. Med en Ap-ledet regjering til høsten, skal første skritt tas i første statsbudsjett.
Det har over flere år pågått en diskusjon om hvordan trafikkstasjonene skal utvikles. Statens vegvesen har selv gjort viktige grep for å forbedre tilbudet for folk og næringsliv, for eksempel gjennom omfattende digitalisering.
Det nyetablerte flyselskapet til tidligere Braathens SAFE-direktør Erik G. Braathen håper å være på vingene til sommeren.
– Eg har ikkje våga å rekne på kor mykje pengar familien vår har brukt på bompngar. Men no når brua blir gratis å bruke, så synes eg det var verdt det.
Stortingspolitiker Sylvi Listhaug (Frp) ber samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) svare på når han har tenkt å fjerne bommen på Tresfjordbrua.
«Skal du bygge bedrift, må du bygge samfunn skal du bygge samfunn må du bygge samferdsel», sa bedriftsleiar Idar Ulstein då Eiksundsambandet vart opna i 2008.
At et rederi som får seilingsforbud for alle sine fartøyer, slik Boreal nå har gjort, er svært uvanlig.
Sjøfartsdirektoratet har funne tryggingsavvik hos reiarlaget Boreal. Alle ferjer og hurtigbåtar ligg til kai, og passasjerar langs heile kysten er ramma.
På Nordmøre kjemper de i første rekke for Halsafjordsambandet for E39, og kryssing av Todalsfjorden for å binde sammen Sunndal og Surnadal.
Frykta var truleg farlegare enn røyken frå bilen som havarerte i botnen av Valderøytunnelen måndag.
– Det er det mest ubehagelege eg har opplevd i ein tunnel etter 40 år som yrkessjåfør.
I staden for reduserte alkoholavgifter kunne ein ha brukt pengane til å halvere prisen på ferjebilletten. Det meiner Per Vidar Kjølmoen, Arbeidarpartiet sin listetopp i Møre og Romsdal.
Hurtigruteskipet «Lofoten» blir skoleskip, etter å ha seilt strekninga Bergen-Kirkenes i 56 år.
Frå nyttår skal ferjene frå Hareid til Sulesund gå ti minutt tidlegare enn i dag. Årsaka er at ein ønsker å unngå råkøyring til Vestnes.
Representantar frå foreldreutval, skular, barnehagar og kommunen var til stades på Møre barne- og ungdomsskule onsdag morgon. Dei ønsker strakstiltak for å betre trafikktryggleiken på fylkesvegen som går like ved.
Det må settast inn betre ferjemateriell på ruta Hundeidvik-Festøy. Regulariteten er i dag under ein kvar kritikk.
Vår største regionavis – Sunnmørsposten – meiner: «Tid for å avslutte aksekrangelen og bygge Møreaksen.»
Varene vi eksporterer og importerer må fraktes ut og inn av landet.
Når ein høyrer referat frå Statens vegvesen (STVV) avd. Møreaksen snakkar ned flytebru på Langfjorden, så er det på høgt tid med litt rydding i STVV region midt.
Daal Noise Control Systems utvikler aktiv støyreduksjon for motorsykkelhjelmer, og produktet skal være å finne i butikker i første halvdel av neste år.
I februar i år ble radaren, som varsler snøskred på riksveg 15, selv tatt av et snøskred. Nå skal en ny radar være på plass før jul.
Møre og Romsdal har ikke manglet statsråder i Ernas regjeringer. Men lokale størrelser i sentrale posisjoner gir ikke alltid det en håper og tror. Samferdselspenger er et godt eksempel på det. Der har Møre og Romsdal den soleklare sisteplassen.
Dei fleste er einige om at Møre og Romsdal kjem dårleg ut når ein ser på ulike samferdselstiltak i statsbudsjettet, men fleire set sin lit til at Framstegspartiet får forhandla inn viktige tiltak utover hausten.
Helge Orten frykter at de store overskridelsene på jernbaneutbygginger kan skyve store vegprosjekt ut i tid. Et av prosjektene som kan rammes er Møreaksen.
Onsdag ettermiddag gjekk den siste turen med ferje frå Skår. Frå og med torsdag vart ferjekaia stengt umiddelbart.
Hvem skal ta ansvar for hurtigbåt- og ferjetilbudet til Store Kalvøy? Ålesund formannskap mener fylkeskommunen har ansvar for å gi innbyggerne et aksetabelt rutetilbud.
Hurtigbåt og ferje forsvinner med Nordøyvegen. Fylket og kommunen peker på regninga og hverandre. Øyfolket er ikke imponert.
Ferjeprisene må økes med tilsammen 120 millioner kroner for at fylkeskommunen skal få budsjettet til å gå sammen. Koronarabatten må bort fra neste år, mener samferdselsdirektør Arild Fuglseth.
Måndag ettermiddag kom det første stålelementet på plass på Lepsøybrua. – Ein milepæl, seier Nordøyvegen si leiing.
Ny Strynefjellstunnel kan tidlegast vere byggjeklar i 2023, men den største utfordringa med prosjektet er plassering av dei store tunnellmassene, meiner Statens vegvesen.
Fylket foreslår ei rekke ferjekutt frå 2021. Eitt av forslaga gir bekymring for ambulansetenesta.
Det skorta ikkje på argument om ny veg RV15 over Strynefjellet frå Tenden Transport og Bøstrand Transport
Sparer berre 20 liter diesel per tur, ingenting spart på løn, ifølgje ferjemannskap på Årvika–Koparneset.
Seks ferjesamband og to hurtigbåtar er foreslått på Sunnmøre.
Arbeidet med Nordøyvegen held fram i stort tempo, men usikkerheit rundt tunneldrivinga på Nogvafjorden gjer at vegen i ytste konsekvens blir forseinka.
MS «Gabriele» hadde torsdag sin første tur til og frå Stadlandet-Ålesund.
Torsdag starter Cruise service AS opp en helt ny rute mellom Ålesund og Stadlandet.
Trudde du at færre utanlandske turistar gav færre bilar på vegane i sommar? Vel, slik har det i alle fall ikkje vore på Nordvestlandet.
På en rekke avganger er det gjenstående biler i Molde og Vestnes når ferja legger fra kai. Nå setter Fjord 1 opp åtte ekstra avganger de tre neste lørdagene.
Eit fleirtal i fylkestinget vil at administrasjonen skal arbeide vidare med planane for ei ny Nerlandsøybru, der ein stryk bygging av nye gang- og sykkelvegar i samband med brua for å spare pengar.
Cruise Service har fått konsesjon på rutedrift mellom Ålesund og Stad, og tek sikte på å starte opp 8 juli, når den nye Byfjordkaia er klar ved rutebilstasjonen i Ålesund.
Planene om en tunnel for E136 forbi Veblungsnes ser ut til å være skrinlagt. Statens vegvesen anbefaler ei løsning med veg i dagen. Et enstemmig formannskap i Rauma støtter dette.
Cruise Service AS i Langevåg vil undersøke om det er marked for ei hurtigbåtrute mellom Ålesund og Stad, og har søkt om konsesjon for et pilotprosjekt.
Det er no endeleg bestemt at Nordøyvegen er eit ferjeavløysingsprosjekt. Det melder Samferdselsdepartementet.
Fylkeskommunen har gått inn avtale om leige av nye tannlegelokale i Sykkylven. Problemet er at det ikkje er tilrettelagt for at born og unge kan kome seg trygt til lokala.
Frå å kunne ta ferje kvart 20. minutt kan ein no risikere å vente 40 minutt om ein skal ta ferje på sambandet Hareid - Sulesund. Ifølgje fylkeskommunen har det kome inn klagar frå transportnæringa.
Sørheim reagerer på Stortinget sitt ferjevedtak:
Folket fulgte oppfordringa om å holde seg hjemme. De svært få handlende var av den resolutte sorten.
Etterlyser kratigare korona-tiltak på ferjene:
Et fulltallig kommunestyre i Ålesund ønsker å arbeide med å få et hurtigbåtsamband mellom Ålesund, Gjøsund og Hamnsundet/Søvika.
Hugs at fylket får mange nye oppgåver utan at det følgjer pengar med, seier fylkesordførar Tove-Lise Torve (Ap).
For dei statlege ferjene i Møre og Romsdal skyt kostnadene i vêret. Samtidig tvingar dei fylkeskommunen i kne, meiner Kristin Sørheim (Sp).
Møre og Romsdal fylkeskommune er først ut av ferjefylka i Stortinget.
Ferjeopprøret fører til fleire viktige møte dette halvåret.
Vegtrafikksentralen melder om fleire stengde vegar i nordvest fredag.
Regjeringen har sendt på høring et nytt forslag for finansiering av hurtigbåter. Forslaget kan med et pennestrøk fjerne 850 millioner kroner fra finansieringen av Nordøyvegen.
Pål Farstad seier ja takk begge deler:
Fylkesordføraren i Vestland inviterer til dialogmøte om innspel til Nasjonal Transportplan ((NTP). Eitt av dei store spørsmåla for folk i nordre deler av fylket er om ny tunnel på Rv 15 Strynefjellet kjem med i NTP denne gongen.
Bratland slår tilbake mot Holm:
Den tidlegare fylkesordføraren ærleg om ferjesituasjonen:
Politikarveteran ut mot salet av MRF-aksjane:
Trafikken på Raumabanen hadde en liten nedgang i fjor. Togselskapet Vy peker på at jernbanestrekninga i flere perioder var stengt på grunn av rasfare fra fjellet Mannen.
Sjekk oversikta over alle ferjesambanda på Nordvestlandet:
Per Sævik stadfester: Det er ikkje vi som har selt.
Knut Arild Hareide trur ikkje på lågare ferjeprisar kjapt:
Tunnelbomen vert fjerna, gjennom ein miks av statleg tilskot og inntektar frå bommane ved Tresfjordbrua.
Hofstad Helleland og Hareide på kystbesøk:
Den nye ferjekaia i Volda er ferdig. Denne veka vart ho teken i bruk.
Fredag vart Knut Arild Hareide (KrF) ny samferdelsminister. Leiarane for dei store samferdselsprosjekta på Nordvestlandet har allereie kalla Hareide inn til møte.
Fylket avlyste innføring av autopass på fylkesvegferjene – nå kan ordningen bli enda dyrere
Fylket skal barbere kollektivbudsjettet, og en rekke bussavganger i Ålesund står i fare for å bli kutta ut.
Ferjene i Møre og Romsdal fraktar færre passasjerar og køyretøy.
Ventar på hjelp frå statsråden:
Ferjeprisene må ned allerede i revidert nasjonalbudsjett for 2020, mener Senterpartiet.
Operatørfeil gjorde at ferje vart liggande og drive i fleire minutt.
– Vi er egentlig like langt, sier Lars Hagseth i aksjonsgruppa «Protest mot økte ferjetakster» lettere oppgitt.
Arbeidspresset på ferjene mellom Hareid og Sulesund er så stort at matrosen ikkje alltid rekk over billetteringa. Mannskapet sjølv fryktar mest for tryggleiken.
Moderne, fremtidsretta og maritimt sa Norled-ledelsen da de presenterte sitt nye rederiflagg for rederiets over 1.000 medarbeidere.
Lener ein seg langt nok framover, trynar ein til slutt.
Både entreprenør Skanska og Vegvesenet meiner Nordøyvegen er godt i rute.
Statens vegvesen vil ha forbud for kjøretøy lengre enn 15 meter mellom Glomset og Gudmundset på fylkesveg 656 Valle - Magerholm mellom 1. oktober og 1. mai.
Pendlarar på Nordøyvegen må rekne med å betale nær 80.000 kroner årleg i bompengar for personbil.
Ferjene «Skopphorn» og «Rovdehorn» har allereie gått ei stund i sambandet Sykkylven-Magerholm. Tysdag vart dei også døypte på skikkeleg vis ved ferjekaia på Magerholm.
Settes ferjetakstene opp ytterligere en takstsone og autopass innføres, får pendlerne svi. En pendler som reiser daglig med ferja Sølsnes-Åfarnes, må betale 14.260 kroner mer i året.
Samferdselsutvalget i fylket skyver spørsmålet om innføring av autopass foran seg, men går inn for å øke prisene på ferjene.
Regjeringen løyver nær 1,9 milliardar kroner til rassikring på riks- og fylkesvegar. Vestland fylke stikk av med meir enn halvparten. 84,4 millionar går til fylkesvegar i Møre og Romsdal.
– Vi har ingen tillit til Vegvesenet Region Midt i en sak som dette, sier daglig leder Jørn Inge Løvik i Romsdalsaksen.
Statens vegvesen skal vurdere om Romsdalsaksen eller et høyfrekvent fergetilbud gir økt nytte eller lavere kostnad for E39 mellom Ålesund og Molde.
– Det var umulig for oss andre å støtte Frps hjemmesnekra bompengekutt på Nordøyvegen. Men vi har kanskje et ørlite handlingsrom for å skjerme pendlerne, sier Sps Kristin Sørheim. Hun leder samferdselsutvalget i fylket.
– Det kan virke som om man i bompengedebatten totalt glemmer hvor viktig bypakken er for byutviklinga og trafikksikring, sier Tore-Johan Øvstebø (KrF).
24 år etter at han slutta som fylkessekretær i Trygg Trafikk i Møre og Romsdal, er Per Gjerde tilbake.
– Jeg ser at noen prøver å framstille dette som om bypakken i Ålesund ikke skal gjennomføres. Det er det ikke noen grunn til å melde, sier Helge Orten (H), leder for Stortingets transportkomité.
Regjeringa sier ikke nei til bypakke i Ålesund. Og den vedtatte bypakken vil ikke koste Ålesund 400 millioner kroner, ifølge Øystein Tvedt (H).
Foreldre og føresette har tatt seg fri frå jobb denne veka for å køyre born med spesielle behov til skule. Fylkeskommunen jobbar med å rydde opp.
Avvik fra regelverk og Statens vegvesens egne håndbøker står sentralt i spørsmålet om når det kan bygges nytt vegkryss på E39 Veibust. Samferdselsministeren har bedt Vegdirektoratet om å finne en fleksibel løsning.
Som eit steg i å forbetre ordninga med Autopass, vil Samferdselsdepartementet no innføre eige rabattkort for reisande utan køyretøy.
Dersom SV får det som dei vil kan det bli store endringar på båtruta mellom Langevåg og Ålesund.
- Eit nasjonalt ferjekontor må bli lagt til det største ferjefylket, meiner fylkesutvalet.
No blir det byggeaktivitet med Nordøyvegen også på Grytestranda.
Det har vore åtte ulukker med alvorleg personskade eller død i Ålesundtunnelane.
– Eg går gjerne imot eiga regjering på dette, seier Iver Nordseth.
Øyvind Fosse i Giske Frp er sikker i si sak.
Den nye ferjekaien i Solavågen skal byggast lenger aust enn planlagt. Difor vert det gjort nye grunnundersøkingar ved ferjekaien.
No går truleg Hordaland vekk frå Autopass på fylkesferjer.
Stig Olav Lødemel ruslar langs et lite fjell med tunnelmasse. Det er snakk om fleire hundre tusen kubikk som symboliserer eit vegprosjekt som aldri har kome i gang.
Her er han som starta folkeopprøret mot bompenger. Selvsagt er han sunnmøring, med skotsk blod i årene.
Etter fleire månader med forgjeves forsøk på å få møte Dale, tar Ålesund-ordføraren bladet frå munnen.
Det har ikkje vore lett å få deg i tale!
De fleste har sett overskriftene i Sunnmørsposten om at Ålesund er landets verste sykkelby.
Snarvegen åp E39 forbi Sjøholt skal vere ferdig utgreidd og oversendt statsråd Jon Georg Dale.
Etter at krabbefeltet opp Ørskogfjellet fleire gonger har blitt utsett, fryktar Ørskog-ordføraren det verste.
Kommunar i tre fylke går saman i eit eige riksveg 15-forum for å sikre at vegen kjem inn i ny Nasjonal Transportplan.
Det ligger an til at det blir ferjesamband mellom Valderøya og Store Kalvøy.
Ei furubusk ble stappa nedi for å advare bilistene, meldte tipser.
Byutviklinga i Ålesund, med nye veger og kollektivsatsing, kan bli satt betydelig tilbake dersom man vil endre på planene.
Ordførarane innsåg det: Ny fylkesveg 650 mellom Vaksvika og Lande, Børdalslinja, er i det blå.