Ti personer om bord på supply-skipet North Sea Giant har testet positivt på koronavirus. De smittede sitter i isolasjon på land, mens mannskapet er i karantene på hotell og skipet.
Herøy-selskapet Remøy Shipping har selt seismikkskipet «Geco Scorpio» til Sanco Shipping i nabokommunen Sande.
Med 245 skip i flåten blir Tidewater og Gulfmark verdens største rederi på oljeservice.
Ålesund-rederiet dobler flåten fra to til fire skip og trenger flere ansatte.
Og med det vart han æresmedlem av Fosnavåg Shippingklubb.
Bourbon Offshore Norway har permittert ni av dei tilsette på kontoret i Fosnavåg, melder Vestlandsnytt.
De vil bruke PSVer fra Havila og samarbeider nå også med Griff Aviation i Sykkylven for å få droner til å være med og rydde plast i havet.
Forsyningsrederiet SolstadFarstad sparer mer en anslått da kjempefusjonen ble inngått.
Havila Shipping selger de to ankerhåndtererne Post Vibrant og Posh Virtue.
Da vi hører at faren til nåværende Forland-direktør omtalte sunnmøringer som «kremen av Norge», er det kanskje ikke så rart at de slapp til Åge Remøy.
Ny supplykontrakt for SolstadFarstad-skip.
Fire-månederskontrakter med ny kunde i Australia.
Farstad-familien har de siste to årene hatt samla tap på rundt 2,7 milliarder kroner. Det tilsvarer et tap på 3,8 millioner kroner hver eneste dag siden starten på 2015.
Island Offshore gjekk med eit underskot på meir enn 900 millionar kroner i 2016.
«Soul» er namnet på det nye fartøydesignet frå Ulstein og nederlandske SeaOwls.
I romanen starter fabrikkeier Løvdal en ellevill spekulasjon med veksler, og det som da ble omtalt som endossementer, en påtegning og videresalg av vekselen.
– Dagens rater for ankerhåndteringsskip er ikke holdbare over tid. Det kan gå ut over vedlikehold og sikkerhet.
Lysglimt for Herøy-rederi i krisetider.
Svært leit - både for tilsette og selskapet, seier tillitsvald.
Alle de 30 arbeider på supplyfartøyet Island Crusader.
Gjelden ble fryst i sommer. Dagen før avtalen går ut, melder konsernet at kreditor-avtalen forlenges med 41 dager.
Mykje blei annleis enn Ola Beinnes Fosse hadde sett føre seg då han takka ja til å stillinga som finansdirektør i Rem Offshore i mars.
Avtroppande Rem-direktør Arild Myrvoll trur det nye Solstad/Rem-reiarlaget har ei lys framtid.
Konstruksjonsskip skal fortsette oppdrag for oljegiganten Total.
Sjefanalytiker i Norne Securities, Karl-Johan Molnes, tror norske banker ikke får tap på mer enn to milliarder kroner på krisen i offshore supply. Staten gjennom Giek går derimot på en langt kraftigere smell, tror han.
Staten gjennom Giek risikerer milliardtap på krisen i offshore supply. – Det er for mange små og mellomstore rederi som konkurrerer hverandre i hjel, sier Giek-sjef Wenche Nistad.
Havila-sjefen tror den tøffeste kneika fortsatt ligger foran rederiene.
Alle venter på hva bankene vil gjøre med kriserammede offshorerederi. DnB tror ikke på redernes regnskapstall.
Fleire jobbar går med i dragsuget når reiarlag i Ulsteinvik legg om drifta av kontruksjonsskip.
Island Offshore fekk pris for nyvinninga som forenklar arbeidet med vedlikehald av oljebrønnar på havbotnen. No er dei klare for neste steg.
Dårlig nytt for Herøy-rederi.
Det er ikkje tvil om kva folk meiner om torsdagens samtaleemne på det lokale bakeriet i Fosnavåg. Her er alle på fornamn, og alle er på Åge sitt lag.
Rem Offshore fekk ikkje det nødvendige to tredels fleirtal for sitt refinansieringsforslag.
Skjulte oppkjøp i Rem-obligasjonar kan vere alt frå ein venlegsinna aksjonær, til ein investor som vil blokkere kriseplanen til reiarlaget.
Stig Remøy og de andre aksjonærene er blant dem som ikke har noen stor grunn til å juble over løsningen Rem Offshore la på bordet mandag.
Rederiene kaller inn obligasjonseiere til møter i løpet av de neste ukene.
I løpet av det siste året har nærmere 3.200 stillinger forsvunnet både på sjø og land i offshorerelaterte rederier. Analytiker spår at det vil bli verre.
– Vi er bekymret for at flotte sunnmørske rederi skal ende opp med et tilfeldig internasjonalt eierskap, sier konsernsjef i Sparebank1 SMN, Finn Haugan.
Havila Shipping verdsettes nå på børsen til knappe 45 millioner kroner.
Farstad Shipping har solgt nok et skip.
Kontantene renner ut av kassen i offshore supplyrederiene. Flere står i fare for å gå tom for penger.
Årsmeldinger og kvartalsrapporter forteller mye om utviklingen i de ulike offshoreselskapene. Det baserer analytikerne seg på når de skal vurdere om selskapene er noe å satse sparepengene sine på.