Vatnebedrifta er kjent for sitt arbeidstøy og regntøy, det meste for proffmarkedet. Virksomheten går veldig godt. I fjor hadde Aalesund Oljeklede AS  en omsetning på 74 millioner kroner og med et årsresultat på 11,7 millioner kroner.

Motepreget regntøy

Bedrifta vil videre og tar for alvor steget over til fritidsmarkedet. Nå er det motepreget regntøy for damene som gjelder.

Aalesund Oljeklede kjøper en virksomhet i vekst.

- Bylillebøe var de blitt såpass store at de måtte ha noen å jobbe med, og det ble oss,  forteller daglig leder Peter Harald Aakre i Aalesund Oljeklede.

Mest kjent i utlandet

-  Hele 60 prosent hos Bylillebø AS er eksport. Virksomhetens varemærke - Blæst - er større i Europa enn i Norge. En viktig del av arbeidet framover blir å tenke videre strategi omkring hvordan de nye produktene skal markedsføres, sier Aakre.

Daglig leder Peter Harald Aakre (i midten) med Frøystein Fjørstad og Martine Aakre. Foto: Harald Nils Ånstad