Hurtigruten har, i følgje Teknisk Ukeblad, vore i kontakt med både norske og utandlandske verft for å få tilbod på nye «ekspedisjonsskip».
Dei skal ha vore i kontakt med dei norske verfta som har bygga hurtigruteskip tidlegare, det vil seie Ulstein Group, Kleven, og Noryards Fosen. Av desse skal Kleven og Noryards Fosen ha sagt ja til å gi eit tilbod innan 15. september, melder TU.no.
Større skip
Det er snart 20 år sidan Ulstein sist leverte eit skip for Hurtigruten, og TU.no skriv at mykje av passasjerskipkompetansen i Ulstein truleg er gått av med pensjon eller forsvunne ut.
Kleven leverte hurtigruteskipet MS Finnmarken til Hurtigruten i 2002.
Sjølv om Hurtigruten held seg nøytral i debatten om Stad skipstunnel, vil dei nye skipa antakeleg kunne gå gjenom tunnelen. Dei skal likevel vere større enn MS Midnatsol, som no er det største Hurtigruteskipet, på 16.151 bruttotonn.