Derfor har jeg for noen år siden fått høreapparat via «Høyrselssentralen» på Ålesund Sykehus. Men av og til trenger høreapparatet litt service. Da går veien tilbake til «Høyrselssentralen». Og alt er jo såre enkelt …

Jeg er absolutt ikke i Eliteserien når det gjelder data og digitale medier, men greier fint å gå inn på nettet for å finne telefonnummeret til «Høyrselssentralen». Og på den plakaten er det også informasjon om når man kan ringe.

Det var torsdag, og informasjonen sier at man kan ringe torsdager mellom kl. 08.00 og 11.00. Jeg ringte kl. 1045, og fortsatte i hele kvarteret fram til kl. 11.00, men ingen svarte på telefonen. Men flinke gutter (og jenter!) finner en utvei! Det var oppgitt en e-postadresse til «Høyrselssentralen» Helt greit, jeg kan også sende e-post!

Dessverre var jeg unøyaktig når jeg skrev inn e-postadressen, og skrev «Høyrselsentralen» men en s midt i navnet. Da fikk jeg en e-postmelding tilbake fra Stolav (St. Olav? I Trondheim?) om at «Høyrselsentralen» ikke finnes.

Jeg så raskt hva jeg hadde gjort feil, og prøvde å sende henvendelsen på nytt med adresse «Høyrselssentralen» med 2 s-er, – men nå var det hakk i plata. Den første adressen (med 1 s) hadde låst systemet, og jeg greide ikke å bli kvitt sperringen. Så langt var jeg ikke kommet i digital-gymnastikken.

Men løsningen var enkel! Vi har jo Posten! Jeg printet ut henvendelsen til Høyrselssentralen, skrev med intens nøyaktighet den postadressen som jeg fant på plakaten på nettet, satte på frimerke og postet brevet.

Enklere kan det ikke gjøres! Det tar nok sin tid før jeg får svar, men skjer det før 17. mai, skal jeg la være å klage. I mellomtiden kan jeg skylde på redusert hørsel og overhøre det jeg ikke liker …

Stakkars dem som «bare» er henvist til digital kommunikasjon!