Ifølge innlegget som ble publisert i Sunnmørsposten 6. mars, synes han også at kommunen er skammelig som allerede har stengt deler av det farlige krysset Eikenosa/Hjelldalen.

Det er over 30 år siden busstoppene i området ble tatt i bruk. Folk har klart å komme seg opp til Eikenosen hele denne tiden. Å gå langs en veg er vel mindre farlig enn å krysse den. Problemet er vel at de som kommer opp fra Hjelldalen får en ca. 200 meter lengre turveg. Heldigvis er noe nå på gang for å rette opp dette. Selv om det kan ta noe tid.

Magne Haugen skriver at rullestolbrukere, de med rullator og de som triller barnevogn bruker det farlige krysset. Når det er tilfelle er vel det å få bygd et tilfredsstillende gjerde det som haster mest.

Det kan virke som om at Haugen ikke har fått med seg at det skal bygges en ny veg fra Langrabben opp til vegen til Eikenosen. Den starter ikke langt fra dagens busstopp og kommer opp på nedsiden av forsamlingshuset som han nevner. Den vegen blir sikkert bedre enn den som er der nå. På plantegningen kan den ses som en liten krøll nederst til høyre. Tviler på at en gangveg fra busstoppet til dagens kryss blir mye brukt når den blir ferdig.

I og med at tilgjengeligheta for myke trafikanter og rullestolbrukere ikke blir redusert, er jeg fremdeles av den mening at Bypakken bør spare mange millioner kroner.

Ellers er jeg takknemlig for at andre også har et syn på saken og kommer med meninger. Det kan kanskje hjelpe på at behovet, tryggheten, økonomien og nå også komforten blir vurdert på nytt.