Ferden gikk til legevakt som etter en kort undersøkelse rekvirerte ny sykebil og sendte henne til sykehuset. Samboeren kjørte bak sykebilen med egen bil begge distansene.

Da de ankom sykehuset ble samboeren anbefalt av ambulansepersonalet å parkere på parkeringsplassen øst for sykehuset, og han var meget rask til å finne seg en parkeringsplass her. Så et skilt om at det var billettfri parkering, men tok seg ikke tid til å lese hele informasjonen da hans samboer var meget syk og han ville komme meg så raskt som mulig til henne. Han var vant til billettfri parkering andre plasser i Ålesund, og her betaler man ved avreise, bilen blir automatisk registrert ved innkjøring og en betaler ved utkjøring.

Da han omsider kunne reise fra sykehuset, oppsøkte han først automaten for å sjekke ut. Der fant han ut at det kun var mulig å sjekke inn da han ikke hadde gjort dette ved ankomst. Ble frustrert og betalte en minstepris før han gikk mot bilen.

På bilens frontrute lå en gul lapp, en parkeringsfaktura på kr 600,-.

Det hadde vært en lang og tung dag. Nå ble det også en unødvendig dyr dag i tillegg.

Er det slik vi skal behandles når vi i all hast må rekvirere sykebil og følge våre nærmeste til nødvendig behandling? Det må være mulig å kunne parkere uten å måtte lese lange skilt, stå i kø ved en betalingsautomat, for omsider få sjekket inn bilen mens din kjære trenger øyeblikkelig hjelp. Ved avreise har en vanligvis meget god til å lese både skilt og ikke minst stå i kø ved betalingsautomaten, men i dette tilfelle var det for sent. Parkeringen hadde allerede kostet 600 kroner.

Kanskje en bagatell i det store bildet men.........

Har du noe på hjertet? Send innlegget ditt til meninger@smp.no.

Her finner du alt meningsstoffet på smp.no!