Ferjeturen fra Vestnes til Molde med MF Ullensvang torsdag ettermiddag skulle vise seg å bli en lengre tur enn normalt for Gunnar Vikestrand (63).
1. mai starter The Fjords opp turistferja si mellom Hellesylt og Geiranger. De holder på til 1. oktober.
Det var lang kø på ferjekaia i Molde mandag morgen som følge av trøbbel med ferjekaia.
Koronapandemien kuttet ferjetrafikken. Ferjene i Møre og Romsdal hadde en nedgang i trafikken 472000 biler i 2020.
– Dette er helt fantastisk. Initiativet om halvering av ferjeprisen kom fra oss i Møre og Romsdal Ap. Nå er det nasjonal politikk. Det blir fest i partiet i morgen.
– Utrolig positivt at fylkesordfører tar et slikt initiativ. Det vil gi oss et kjempeløft i oppstarten, sier styreleder Arnt Sommerlund i «Ferjeaksjonen Møre og Romsdal».
Statsminister Erna Solberg vil ikke være med på å halvere ferjeprisene. Hun retter pekerfingeren mot rødgrønne fylkespolitikere som ikke vil bruke fylkenes egne penger til å senke takstene.
Sp foreslår at ferje og hurtigbåt blir gratis på stader utan veg til fastlandet og vil vurdere det same for ferjesamband med under 100.000 passasjerar årleg.
Kontrollører fra Sjøfartsdirektoratet er om bord i MF Karlsøyfjord i Molde mandag.
Kommunikasjonsrådgiver Jon Kristian Fadnes mener at ferjeselskapet hadde god kontroll da ferja ble liggende på sjøen i seks timer.
Får Frp det som dei vil blir det gratis å reise med ferje neste stortingsperiode – og til evig tid. – Dette er ikkje berre god distriktspolitikk, men bra for heile landet, meiner Sylvi Listhaug og Frank Sve.
Tidlegare i år lovde Arbeidarpartiet 50 prosent billegare ferjer i løpet av komande stortingsperiode. No får dei konkurranse om ferjeveljarane frå Framstegspartiet. Dei vil ha 50 prosent billegare ferjer allereie no og gratis ferjer neste periode.
Ferjemannskap med snøskuffer har fått avløysing. På ferjene mellom Solavågen og Festøya er det no leigd inn ein entreprenør som gjer snøryddingsjobben med traktor.
Mens Frp har bompenger som sin sak, forsøker Ap sikre seg eierskapet til kampen mot høye ferjepriser. Vi kan like gjerne erklære valgkampen for åpnet.
Frps Frank Sve fnyser av Aps løfter om halvering av prisen på ferjebiletten.
Ap-leder Jonas Gahr Støre går inn i debatten om ferjepriser. Han lover en halvering av ferjeprisene i løpet av fire år dersom Ap får regjeringsmakt.
Han var nær ved å betale dobbelt. No ber Andrè Fredriksson folk sjekke at dei ikkje betalar to gonger for ferjeturen.
Alvorlige sikkerhetsbrudd hos rederiet Boreal gjorde at samtlige Boreal-ferjer fikk seilingsnekt av Sjøfartsdirektoratet onsdag ettermiddag. Fra nyttår skal selskapet betjene sambandet Molde-Vestnes.
Klokka 00.10 den 1. januar går første avgang fra Vestnes til Molde med Boreal. Vi har vært om bord i en av ferjene som skal gå på sambandet.
For dårlig sikkerhetskultur tvang Boreal til å legge alle hurtigbåter og ferjer til kai. Det bekrefter Sjøfartsdirektoratet. Over nyttår overtar Boreal ferjedrifta mellom Molde og Vestnes.
– Per Vidar Kjølmoen i Arbeidarpartiet kunne ha sett ned ferjeprisane i morgon om han ville. For fylkeskommunen går med fleire hundre millionar i overskot.
I staden for reduserte alkoholavgifter kunne ein ha brukt pengane til å halvere prisen på ferjebilletten. Det meiner Per Vidar Kjølmoen, Arbeidarpartiet sin listetopp i Møre og Romsdal.
Feilparkerte biler hindrer arbeidet og blir tauet bort.
Frå nyttår skal ferjene frå Hareid til Sulesund gå ti minutt tidlegare enn i dag. Årsaka er at ein ønsker å unngå råkøyring til Vestnes.
Fylket skal spare 21,8 millioner kroner i drifta av ferje og hurtigbåter. Fjerning av en fjerde ferje i sambandet Eidsdal-Linge er det klart største enkeltkuttet.
Det må settast inn betre ferjemateriell på ruta Hundeidvik-Festøy. Regulariteten er i dag under ein kvar kritikk.
Ordfører i Fjord kommune, Eva Hove (Ap) krever at nye ferjekaier i Eidsdal og på Linge bygges etter planen.
Fylket sliter med å finne rederi som vil drive nullutslippsferje mellom Hellesylt og Geiranger. Koronapandemien tok knekken på interessen for sambandet.
Arbeiderpartiet legger nå fram et forslag i Stortinget om å kutte beløpet en må betale inn på autopass-ferjekortet fra 3600 kroner til 1000 kroner. – Dagens krav til forhåndsbetaling er usosialt, sier Fredric Holen Bjørdal.
Hurtigbåt og ferje forsvinner med Nordøyvegen. Fylket og kommunen peker på regninga og hverandre. Øyfolket er ikke imponert.
Ferjeprisene må økes med tilsammen 120 millioner kroner for at fylkeskommunen skal få budsjettet til å gå sammen. Koronarabatten må bort fra neste år, mener samferdselsdirektør Arild Fuglseth.
Torsdag måtte politiet fjerne elleve personer frå ferja som skulle frakte sprengstoff til Haramsøya.
Fylket foreslår ei rekke ferjekutt frå 2021. Eitt av forslaga gir bekymring for ambulansetenesta.
– Det er ikkje akkurat flust med arbeidsplassar i Vanylven, så difor er mange avhengige av å pendle. Då er det viktig med eit godt ferjetilbod.
Sparer berre 20 liter diesel per tur, ingenting spart på løn, ifølgje ferjemannskap på Årvika–Koparneset.
Seks ferjesamband og to hurtigbåtar er foreslått på Sunnmøre.
Det blir arbeid på Molde og Vestnes ferjekaier ut året, for å tilpasse kaiene til tyngre ferjer og ladeløsninger.
Det er stor vekst i talet på norske passasjer om bord i turistferja mellom Hellesylt og Geiranger. Men det er ikkje nok til å erstatte dei mange tusen utlendingane som vart heime i år.
Pendlarpass heile døgnet, endring i avgangar og forlenging av C-ferja. Dette er tiltaka fylkeskommunen ved Fram har sett til verks i håp om å avvikle dei lange køane på sambandet Eidsdal-Linge.
Sambandet Eidsdal-Linge er råka av spesielt lange ferjekøar i år. Dette er eit problem for pendlarane og fastbuande, og skapar trafikkfarlege situasjonar.
Det er Møre og Romsdal fylkeskommune som no lyser ut anbod på to ferjesamband, og anbod på drift på to andre samband.
Kvinne oppdaga dør på ferja Ullensvang som sto på vidt gap.
Snart er el-ferjene som skal trafikkere sambandet mellom Festøya-Solavågen på plass. Likevel, vil ferjene mellom strekninga drive på diesel en god stund til.
Pendlarar på ferjestrekninga Eidsdal-Linge får gå framføre turistane i køa.
Fem venninner fra Haugesund, et ektepar fra Mjøndalen, en motorsykkelgjeng fra Oslo, et studentpar fra NTNU i Trondheim - og en danske uten sko og penger.
Fylkeskommunen gjer endringar i seks ferjesamband frå fredag av.
Seks uker med koronaepidemi har kostet fylket nær 100 millioner kroner i tapte inntekter på buss, ferje og hurtigbåt.
Fjord1 melder måndag at det igjen er sett inn to fartøy på sambandet. Det blir med det ordinær drift i tråd med ruteplanen.
Frå å kunne ta ferje kvart 20. minutt kan ein no risikere å vente 40 minutt om ein skal ta ferje på sambandet Hareid - Sulesund. Ifølgje fylkeskommunen har det kome inn klagar frå transportnæringa.
Ferjetakstene kuttes med 20 prosent og innbetalingen på autopass kortet reduseres med to tredjedeler. Det ligger i den nye tiltakspakken som Stortinget nå er enige om. Kuttet gjelder fram til 30 juni.
Korona-krisen gjør at person kan reise gratis på ferjene i månedene som kommer. Prisene for en bil blir som i dag.
Fylkeskommunen i Møre og Romsdal har reduserte billettinntekter fra ferjer, båter og buss på 60 millioner kroner i måneden som følge av koronakrisen. Nå kuttes buss- og ferjetilbudet.
Sørheim reagerer på Stortinget sitt ferjevedtak:
Turistferja mellom Hellesylt og Geiranger kjem i gang ein månad seinare enn planlagd på grunn av korona-viruset.
Etterlyser kratigare korona-tiltak på ferjene:
Skal kaptein og styrmenn også styre med den sjølvbetente kiosken om bord på ferja? Ja, meiner Fjord1. Nei, meiner tilsette som no tek saka inn for rettssystemet.
Ferja som krasja i kaia på Sæbø blir slept ut Hjørundfjorden til verft for reparasjon.
Ingen av de fire statsrådene som stilte på møtet om ferjeprisene kom med løfter om penger i revidert budsjett. Fylkene har nå fått frist til 15 mars for å sende inn mer detaljert informasjonen om hva det koster å drive ferjer.
Møtet med ferjefylkene og ikke mindre enn fire statsråder er i gang. - Vi er opptatt av utviklingen særlig når det gjelder fylkesvegferjene, påpekte samferdselsminister Knut Arild Hareide da møtet startet.
Senterpartiet sier ja til å kutte ferjeprisene. Dermed er det flertall i fylkestinget for billigere ferjer. Men hvor store kutt Senterpartiet blir med på vil de ikke si.
Hugs at fylket får mange nye oppgåver utan at det følgjer pengar med, seier fylkesordførar Tove-Lise Torve (Ap).
Fjord1 innstiller c-avgangene på Hareid-Sulesund onsdag morgen.
Ferjefylka har ei god sak, men å tro at Senterpartiet kan instruere regjeringa til å bla opp en ferjemilliard, er likevel litt vel optimistisk.
Fylkespolitikerne fikk overskuddet på 313 millioner kroner midt i ansiktet under ferjehøringen på Stortinget. Fylkesordfører Tove Lise Torve sleit med å forklare hvorfor fylket måtte øke ferjeprisene.
Mens fakkeltogene mot økte ferjepriser og kutt i de videregående skolene marsjerte gjennom Storgata i Molde strømmet pengene inn i fylkeskassa. Fjoråret ble ett av de beste for fylkeskommunene på lang tid.
For dei statlege ferjene i Møre og Romsdal skyt kostnadene i vêret. Samtidig tvingar dei fylkeskommunen i kne, meiner Kristin Sørheim (Sp).
Møre og Romsdal fylkeskommune er først ut av ferjefylka i Stortinget.
Ferjeopprøret fører til fleire viktige møte dette halvåret.
Pål Farstad seier ja takk begge deler:
– Navnet på foreninga vår er det eneste som er igjen av MRF, sier Nils Ljøen.
Bratland slår tilbake mot Holm:
Den tidlegare fylkesordføraren ærleg om ferjesituasjonen:
Politikarveteran ut mot salet av MRF-aksjane:
Sjekk oversikta over alle ferjesambanda på Nordvestlandet:
Hytteeigar Are Urke seier at fleire ristar på hovudet over den nye ordninga, og reagerer både på rutetilbodet og miljøaspektet ved dei to nye ferjene i Hjørundfjorden.
Knut Arild Hareide trur ikkje på lågare ferjeprisar kjapt:
Den nye ferjekaia i Volda er ferdig. Denne veka vart ho teken i bruk.
Når ferja har kommet 300 meter fra land, kan kloakken slippes urenset ut i fjorden. Hver dag slipper hver ferje ut minst ett tonn kloakk. Nå skjerpes kravene. Men hvem skal ta regninga?
Fylket avlyste innføring av autopass på fylkesvegferjene – nå kan ordningen bli enda dyrere
Direktoratet seier at dei prioriterer krav som gjer at evakuering ikkje skal vere naudsynt.
Ferjene i Møre og Romsdal fraktar færre passasjerar og køyretøy.
I staden for å setje inn ekstraferje på sambandet Stranda-Liabygda, satsar fylket på å tredoble kapasiteten. Dette har Sunnmøringen fått stadfesta frå samferdsleavdelinga i Møre og Romsdal fylkeskommune.
Leder i samferdselskomiteen, Helge Orten (H), ber fylkestinget stoppe takstøkningene i påvente av hva regjeringen kommer med i revidert budsjett til våren. Men statsminister Erna Solberg lover ikke store penger til ferjefylka.
Statens vegvesen vil støpe et ekstra lag slitebelegg på ferjekaibrua på Sulesund, for å redusere støyen mot nabobebyggelsen.
Rute 22 Brattvåg – Dryna – Fjørtofta – Harøya er innstilt fram til klokka 23.15.
Mens biler står igjen på land, går ferja Ivar Aasen mellom Solholmen og Mordalsvågen med store deler av bildekket avstengt.
Ferjeprisene må ned allerede i revidert nasjonalbudsjett for 2020, mener Senterpartiet.
Operatørfeil gjorde at ferje vart liggande og drive i fleire minutt.
Turistane er på ferie, og har betre tid. Pendlarar og fastbuande må difor få sleppe til først på ferja mellom Eidsdal og Linge.
– Vi er egentlig like langt, sier Lars Hagseth i aksjonsgruppa «Protest mot økte ferjetakster» lettere oppgitt.
Arbeidspresset på ferjene mellom Hareid og Sulesund er så stort at matrosen ikkje alltid rekk over billetteringa. Mannskapet sjølv fryktar mest for tryggleiken.
Ferjesambandet Eidsdal-Linge har flest attståande bilar av alle samband på Nordvestlandet. Likevel kjem det ikkje ei ferje nummer fire her i sommar.
Dagen etter at Norled tok over som operatør på sambandet var to av tre ferjer ute av drift – den eine heile dagen.
Moderne, fremtidsretta og maritimt sa Norled-ledelsen da de presenterte sitt nye rederiflagg for rederiets over 1.000 medarbeidere.
Med lufthorn fra lastebiler, fakler og appeller markerte flere hundre i Storgata i Molde sin motstand mot planene om kraftige økninger i ferjeprisene
Prisen for å pendle til og frå Nordøyane kan bli rundt 70.000 kroner i året. Det er ei mangedobling i høve til ferja.
Fylkestinget dropper en tredje takstøkning for ferjene, men innfører autopass fra juli neste år. Dagpendlere vil tross dette få økte ferjekostnader på rundt 11.000 kroner i året.
I løpet av eit år er det over 20.000 attståande bilar på sambandet Eidsdal-Linge. Likevel heng ei ekstra ferje neste sommar i ein tynn tråd.
Fra klokka 14.25 vil det være ordinær trafikk i ferjesambandet Festøya og Solavågen, etter at A-ruta har vært innstilt i flere timer fredag.
Over natta nyttårsaftan får Vartdal Plast tre millionar kroner i årlege meirutgifter på grunn av dyrare ferjer.
Prisen for å få ferjene i fylket til å gå på batteri vil bli en milliard kroner. To tredeler av regningen må fylket ta selv.
Norled AS er tildelt kontrakt for ferjesamband på ytre Sunnmøre.
Det går mot innføring av autopass-betaling på alle ferjene i fylket. Både Ap og Senterpartiet erkjenner at de ikke har andre muligheter.
Men nedgang i driftsinntektene samanlikna med tredje kvartal i fjor.
Ferjene «Skopphorn» og «Rovdehorn» har allereie gått ei stund i sambandet Sykkylven-Magerholm. Tysdag vart dei også døypte på skikkeleg vis ved ferjekaia på Magerholm.
Temperaturen rundt fylkeskommunens skakkjørte økonomi når stadig nye høyder. Nå føler folk på Nordøyane at de blir gjort til syndebukker. Det er helt meningsløst.
Ferjene MF Ørsta og MF Romsdalsfjord var under ti meter unna å kollidere med hverandre ved Molde ferjekai søndag 8. september i år. Kapteinene om bord greide i siste liten å avverge det som kunne blitt en katastrofe.
Settes ferjetakstene opp ytterligere en takstsone og autopass innføres, får pendlerne svi. En pendler som reiser daglig med ferja Sølsnes-Åfarnes, må betale 14.260 kroner mer i året.
Ekstremt dårleg fjell gjorde at arbeidet med den nye ferjekaia i Volda stoppa heilt opp for fleire månader sidan. Men no er dei snart i gang att.
Ferjetakstene går kraftig opp, mens tallet på avganger går ned. Det er resultatet av innføring av Autopass og fylket sin dårlige økonomi.
Det er visst bare fast fjordkryssing som gir særlig trafikkvekst og samfunnsnytte.
Ordførar Jørgen Amdam ber Statens vegvesen vurdere beredskapsferje for strekket Volda - Folkestad på nytt.
Bilferja tas ut av drift og må slepes til verksted.
MF «Giskøy» krasja inn i kaia på Hareid måndag.
Statens vegvesen har besluttet å legge sin nye nasjonale ferjeavdeling til Molde.
Ingen av ferjeekspertane frå Statens vegvesen vil vere med over til Møre og Romsdal fylkeskommune når omorganiseringa skjer frå nyttår.
Roy Cato Hopland fekk seg ei overrasking då han var inne og sjekka sida si på Autopassferje: På køyring til og frå heimen i Hennebygda og Eid har han blitt trekt som om han hadde teke ferja.
Ny beskjed frå Norled kom klokka 16.18.
Som eit steg i å forbetre ordninga med Autopass, vil Samferdselsdepartementet no innføre eige rabattkort for reisande utan køyretøy.
- Eit nasjonalt ferjekontor må bli lagt til det største ferjefylket, meiner fylkesutvalet.
Den nye ferjekaien i Solavågen skal byggast lenger aust enn planlagt. Difor vert det gjort nye grunnundersøkingar ved ferjekaien.
– Det blir jo et savn. Jeg har jo tross alt vært her nede i ferjekiosken i 19 år. Men nå blir det ny ferje og nye tider, uten kiosk. Jeg gir meg på topp, smiler Ann-Elise Orseth (65).
Søndag ettermiddag mistet ferja «Os» all strømforsyning på Skjeltene. - Kan ha blitt oppfattet som dramatisk, ifølge Norled.
Uten han stopper alt. I over 40 år har John Harry Kvalshaug (74) holdt hjulene i gang i Møre og Romsdal.
Ferjesambandet Sykkylven-Magerholm får ei ny, elektrisk drevet ferje, når "Rovdehorn" blir satt inn på sambandet om kort tid.
Samferdselsminister Jon Georg Dale tek grep, og vil endre på AutoPass-ordninga.
Hele Autopass-ordninga skal nå diskuteres i Vestlandsrådet i håp om å få til ei felles ordning for hele kysten.
No går truleg Hordaland vekk frå Autopass på fylkesferjer.
Slik karakteriserer fylkesordfører Jon Aasen å kutte autopass-betaling på fylkesferjene, samtidig som man beholder passasjerbetaling.
Det ligger an til at det blir ferjesamband mellom Valderøya og Store Kalvøy.
Ferje- og hurtigbåtselskapet Norled selges til internasjonale kjøpere.
Fylket øker ikke prisene for personbiler og lastebiler med innføringen av autopass på ferjene. Men passasjerer må betale som i dag.
På seks år har behovet for vedlikehald av fylkesvegane auka dramatisk.
– To samband på Hjørundfjorden er aktuell for testferje på hydrogen, sier kontraktssjef Jesper Wiig ved samferdselsavdelinga til Sunnmørsposten.
Da han på verftskonferansen i 2015 proklamerte at Fiskerstrand Verft ville skape verdens første hydrogenferje, var det mange som trodde det hadde klikka helt for Rolf Fiskerstrand.
– Det har vært en stor utvikling i tekniske løsninger i ferjedrift. Det vil kreve en helt ny utdanning av sjøfolk.
Møre og Romsdal har et for godt ferjetilbud i forhold til den nye nasjonale standarden.
Til no har over 15.000 personar og firma bytta ut dei gamle ferjekorta sine. Dei får betalt tilbake minst 100 kroner kvar.
Statens vegvesen har ingen planar om å setje inn ekstra ferjer til Nordøyane når dei fraktar sprengstoff.
Ferje på verkstad fører til redusert kapasitet på ferjesamband.
Folk på Lauvstad klaga over dyre ferjebillettar, men no kan det bli billigare å reise mellom bygda og kommunesenteret Volda.
Ny-ferja over Sulafjorden kan ta 120 biler med en effekt tilsvarende 8–9 middels elbiler. På 23 minutter. Med null utslipp.
De aller fleste ferjesambandene på Nordvestlandet hadde svikt i trafikken i januar. Det viser ferske tall fra Møre og Romsdal fylkeskommune.
Ferjene MF Storfjord og MF Julsund skal byggjast om. Oppdraget går til Båtbygg AS i Raudeberg i Vågsøy.
Ferje nummer to av tre ble onsdag overlevert til Fjord 1, i mars skal alle ferjene på sambandet være skiftet ut.
– Vi ville vere på den sikre sida. Slik at vi var heilt trygge på å rekke ferja.
Ordfører Geir Inge Lien frykter fullstendig kaos på parkeringsplassen på Furneset når det blir gratis for passasjerer å reise med ferja.
Kaptein Fridtjov Vorren på flunkande nye MF «Hadarøy» meiner bilferja er eit løft for sambandet. Det er også passasjerane einige i. Sjå bildeserie.
Nå kan du betale på ferjene i Møre og Romsdal med autopass-ferjekort. Men trolig får ingen av ferjesambanda i fylket autopass-brikke før i 2020.
Samferdselssjefen i Møre og Romsdal, Arild Fugelseth, fortel i ei pressemelding om dei nye ferjene og ferjenamna til Fjord1. Den første ferja som vart sett inn på sambandet Hareid-Sulesund frå 1. januar 2019, har fått namnet M/F Hadarøy.
Molde–Vestnes opnar etter åtte timar utan ferjedrift. Også Småge–Orta–Sandøya–Finnøya–Ona har normal drift.
Regionen vår har et omstillingsdyktig, innovativt og verdiskapende næringsliv med høy eksportandel. Går vi 40 år tilbake i tid så dette næringslivet annerledes ut enn det gjør i dag. Med kompetanse, engasjement og kapital har bedriftene utviklet seg til det de er i dag.
Avgang frå Festøya til Solavågen ved midnatt utgår på grunn av feil i rutetabellen.
Politiet etterforsker saken.
Årsaka var tekniske problem.